رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در حاجی‌آباد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان حاجی‌آباد گفت: در صورت مشاهده بیماری پرندگان اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم‌سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار قرار گیرد.

محمد سالاری‌پور در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری‌های پرندگان در حاجی‌آباد، افزود: از ظرفیت‌ها و امکانات ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای پیشگیری و مقابله با این بیماری‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه همکاری و اطلاع‌رسانی عمومی، نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری دارد، با تاکید بر رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر، اظهار کرد: در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم ‌سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه ضمن اطلاع‌رسانی به بخشداران، دهیاران و مردم ، وضعیت روستاها را بررسی و در صورت مشاهده موارد مشکوک گزارش کنند.

سالاری پور آگاهی بخشی عمومی در باب رعایت مسائل بهداشتی، نظارت بر فعالیت واحدهای مرغداری و پرورش طیور، نظارت بر روند تردد محموله‌های مرغی و فرآورده‌های جانبی، آمادگی دستگاه‌ها و رعایت تمامی مباحث بهداشتی در مناطق روستایی و شهری را به عنوان مهم‌ترین اقدامات اجرایی در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: ستاد مقابله با بیماری‌های پرندگان در شهرستان با توجه به مرگ پرندگان در دریاچه ارمغان شهر حاجی‌آباد در حال رصد موضوع و اجرای اقدامات کنترلی در زمینه‌ی مهار این بیماری در سطح شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *