راه‌اندازی کشتارگاه طیور در اردستان هزینه تولید را کاهش می‌دهد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در اردستان کمک شایانی به کاهش هزینه‌های تولید و رونق صنعت مرغداری در منطقه خواهد کرد.

محمد امینی، شامگاه (شنبه ۱ بهمن) در نشست خبری، اظهار کرد: وضعیت کیفیت بد نان در اکثر نانوایی‌های اردستان به یک گلایه مردمی تبدیل شده است که باید برای برطرف کردن آن فکر اساسی شود. البته نظارت و بازدید از نانوایی‌ها به طور مرتب انجام می‌شود تا مردم بتوانند به راحتی نان را به اندازه واقعی و کیفیت بهتر تهیه کنند.

وی افزود: تحویل نان بی‌کیفیت به مردم به هیچ وجه قابل قبول نیست و در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه در شهرستان اردستان حدود ۱۳۸ واحد مرغداری گوشتی وجود دارد، افزود: سالانه بیش از ۴۳ هزار تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود که بیش از ۱۹ درصد مرغ استان در این شهرستان تأمین می‌شود، ولی به دلیل نبود کشتارگاه مرغ قیمت تمام شده مرغ در اردستان گران‌تر از دیگر شهرها به دست مصرف کننده می‌رسد.

امینی تصریح کرد: با دعوت از برخی سرمایه‌گذاران آنها را ترغیب به سرمایه‌گذاری در ساخت کشتارگاه مرغ برای شهرستان اردستان کردیم و تلاش خواهیم کرد تا موانع و مشکلات راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه پرورش دهندگان مرغ گوشتی، مرغ‌های تولیدی خود را برای کشتار به شهرستان‌های اطراف حمل می‌کنند و این امر سبب افزایش هزینه‌های تولید می‌شود، تأکید کرد: راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در اردستان کمک شایانی به کاهش هزینه‌های تولید و رونق صنعت مرغداری در منطقه خواهد کرد.

امینی گفت: همچنین در شهرستان اردستان تعداد ۸ واحد مرغداری تخم‌گذار فعالیت می‌کنند که این واحدها روزانه بیش از ۲۷ تُن تخم‌مرغ تولید می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان افزود: نبود کشتارگاه دام در شهر مهاباد یکی از کمبودهای قصابان این منطقه بوده که باعث ایجاد مشکلاتی برای کشتار و توزیع گوشت بهداشتی شده، است به همین دلیل در تلاش هستیم تا یک کشتارگاه واحدی برای شهرستان اردستان جانمایی شود تا قصابان هر سه شهر اردستان، زواره و مهاباد بتوانند از آن استفاده کنند.

امینی در خصوص وضعیت گرانی بازار در اردستان گفت: وضعیت تنظیم بازار در شهرستان اردستان اصلاً خوب نیست و بسیاری افراد بیشتر خریدهای خود را از شهرهای اطراف انجام می‌دهند. البته در بین اصناف، صنوف منصف هم وجود دارد ولی بیشترین گلایه مردم از فروشگاه‌های مواد غذایی، میوه و لباس فروشان است.

۱۵۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی

همچنین بازرس تنظیم بازار جهاد کشاورزی اردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شده که ۱۴۰ پرونده تخلف تشکیل و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سید مصطفی فاطمی افزود: بیشترین تخلفاتی که در بازرسی‌های شهرستان با آن برخورد داشتیم موضوع گران‌فروشی بوده است. همچنین موضوعات بهداشتی و اقلام تاریخ گذشته بیشترین موضوعات دیگر است که در بازرسی‌های انجام شده به آن برخورد کردیم.

وی با اشاره به فعالیت نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای شهرستان، گفت: در اردستان حدود ۳۱ واحد نانوایی نیمه یارانه یا خشکه پز فعالیت می‌کنند که آرد سهمیه شهروندان اردستان را دریافت می‌کنند ولی نان اکثر آنها به خارج از شهرستان به قیمت‌های چند برابر صادر می‌شود که خلاف مقررات صنفی است.

بازرس تنظیم بازار جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه طبق نرخ نامه اعلام شده هر کیلو نان خشک ساده در اردستان باید به قیمت ۱۰۵۰۰ و کنجد دار ۱۱۵۰۰ تومان به فروش برسد، افزود: برخی از نانواهای شهرستان نان سهمیه اردستان را در دیگر شهرها با قیمت هر کیلو بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند.

فاطمی با بیان اینکه تنها کاری که می‌توانیم در موضوع تخلفات صنفی انجام دهیم جریمه نقدی است که آن هم بازدارنده نیست، خاطرنشان کرد: در شهرستان اردستان برخی جریان‌ها اجازه برخورد با متخلفان صنفی را از ما سلب می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *