دست واسطه‌ از بازار گوشت کرمانشاه قطع می‌شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به تجربه موفق ساماندهی بازار مرغ و ضرورت تکرار این تجربه در حوزه گوشت قرمز، از پیگیری برای قطع دست واسطه‌ها از بازار گوشت قرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالواحید محمدی عصر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با حضور مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: استان در زمینه تنظیم بازار گوشت مرغ موفق بود و حذف برخی واسطه‌ها از چرخه تولید، تامین عرضه، به منطقی شدن قیمت‌ها در بازار کمک کرد.

وی اظهار داشت: با هم‌افزایی و همراهی دستگاه‌های استان می‌توان این تجربه موفق را در بازار گوشت قرمز هم به اجرا گذاشت تا این کالاهای مهم با قیمت مناسب‌تری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی باید یک برنامه مدون پیرامون ساماندهی میدان دام، کشتارگاه‌ها و اصلاح شبکه توزیع ارایه دهد تا پس از تصویب در کارگروه به سرعت اجرایی شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلایل مختلف طی این سال‌ها واسطه‌ها در بازار دام سبک کرمانشاه نقش پر رنگی داشته‌اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت دام زنده شده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری تاکید کرد: در این زمینه باید با مدیریت جهاد کشاورزی، یک مجموعه ضوابط قانونی بر میدان دام زنده حاکم شود و با حذف برخی واسطه‌ها به تعادل بازار و کاهش قیمت ها کمک کنیم.

محمدی بخش دیگری از مشکلات بازار گوشت را مرتبط با عملکرد کشتارگاه‌ها دانست و گفت: کشتارگاه‌ها نیازمند یک ساماندهی جدی در زمینه برقراری داخلی این مجموعه‌ها و همچنین حذف فرآیندهای اضافی و هزینه آفرین در قیمت تمام شده، هستند.

وی تاکید کرد: در سطح استان شرکت‌های بسته بندی گوشت متعلق به بخش خصوصی وجود دارند که از ظرفیت این مجموعه‌ها برای تامین نیاز بخشی از بازار مصرف استفاده کنیم.

در این نشست طرح تامین و توزیع میوه تنظیم بازار شب عید مطرح و پس از بررسی های کارشناسی به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت، دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین است و سالانه در استان ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود و با این حجم دام و میزان تولید، کرمانشاه یکی از قطب های دامپروری و تولید گوشت قرمز کشور محسوب می شود.

میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در استان کرمانشاه ۲۳ هزار تن است و به نسبت ۴۰ هزار تولید این محصول، ۱۷ هزار تن سالانه مازاد بر نیاز استان گوشت تولید می شود اما باوجود این همه تولید و مازاد، قیمت این محصول در استان بسیار بالا است و به نسبت سایر استان‌ها تفاوت فراوانی دارد.

قیمت گوشت در یک هفته اخیر در کرمانشاه افزایش یافته به طوری که در برخی قصابی ها هر کیلوگرم گوشت گوسفندی ۳۵۰، گوشت چرخ کرده ۲۲۰ و گوشت گوساله پاک کرده ۲۸۰ هزار تومان عرضه می شود و برخی از قصابی‌ها نیز به دلیل گرانی گوشت گوسفندی عرضه نمی‌کنند.

قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا نیز در روزهای اخیر ۴۰ هزار تومان افزایش یافته و به ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *