دامپزشکی آذربایجان غربی سه هزار بازدید از واحدهای غیر دولتی انجام داد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: پارسال سه هزار نوبت بازدید و نظارت بر عملکرد واحدهای بخش خصوصی و غیر دولتی توسط این اداره کل انجام شد که در پی آن ۱۴ مورد پرونده تخلف تشکیل شد و متخلفان به هیات بدوی نظام دامپزشکی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سید امید خلیل زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازدیدها شامل یک هزار و ۵۶۲ نوبت کنترل بر عملکرد داروخانه‌های دامپزشکی، ۷۷۱ نوبت کنترل بر عملکرد مراکز مایه کوبی، ۷۲۲ نوبت کنترل بر عملکرد مراکز درمانی دامی، ۸۱ نوبت کنترل و بررسی بر عملکرد آزمایشگاه‌های دامپزشکی و ۱۰۶ نوبت نظارت بر عملکرد شرکت‌های پخش می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ ۱۴۰۲، بیش از ۲۵ تُن انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد در سطح استان کشف، ضبط و معدوم سازی شده است.

خلیل زاده ادامه داد: در اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان طی این مدت، بیش از ۶ هزار مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی انجام گرفت که در این بازرسی‌ها تعداد ۳۷ مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی ارجاع شد.

وی اضافه کرد: با کسانی که امنیت غذایی جامعه را تهدید می‌کنند برخورد قانونی و قاطعانه صورت خواهد گرفت لذا از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی مراتب را به ادارات دامپزشکی در سطح استان اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بازدید از نحوه عملکرد بخش خصوصی در جهت رضایتمندی دامداران و مرغداران از کمیت و کیفیت نحوه خدمات ارائه شده، گفت: بازرسان این اداره کل به صورت دوره‌ای عملکرد این واحدها را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *