خروج گوشت گرم از گلستان ممنوع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به علل گرانی گوشت قرمز در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای تعدیل قیمت گوشت و جلوگیری از هر گونه تخلف، نظارت‌ها بر بازار افزایش یافته است.

محمد برزعلی امروز یکشنبه ۷ اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه نوروز نمایشگاه کالاهای اساسی و اقلام خوراکی در گرگان، علی آبادکتول و گنبدکاووس برپا می‌شود و اقلام با تخفیف ۱۰ الی ۲۵ درصدی به مردم عرضه می‌شود.

وی زمان برپایی نمایشگاه کالاهای اساسی در گلستان را ۱۸ تا ۲۸ اسفند ماه جاری اعلام کرد و افزود: در این نمایشگاه کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت قرمز منجمد و دیگر اقلام به مردم ارائه خواهد شد، همچنین در صورت ممکن گوشت گاو و گوسفندی گرم در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، چرایی گرانی گوشت قرمز اشاره کرد و توضیح داد:‌امیدوارم با ورود دام‌های جدید به بازار، قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا کند، معمولاً در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت هستیم و دلیل آن هم آماده نشدن دام‌ها برای ورود و عرضه در بازار و نرسیدن به سن مناسب است از سویی دیگر مصرف گوشت قرمز در فصل زمستان افزایش می‌یابد.

برزعلی با اشاره به اینکه عادلانه‌سازی یارانه در بخش دام و طیور نیز مزید بر علت شده است، گفت: با اجرای این طرح قیمت خوراک دام افزایش چند برابری داشت گرچه وزارت جهاد کشاورزی دامدار کارت را طراحی کرد و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دامداران را در دستور کار خود قرار داده اما باز هم تعدادی از دامداران نتوانستند به شرایط نرمال بازگردند و مجبور به ذبح دام‌های مولد شدند.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی دام‌های گلستان کیفیت بسیار بالای گوشت است تا جایی که برخی افراد از دیگر استان‌ها به گلستان می‌آیند و دام این استان را به قیمت بالاتر خریداری می‌کنند و متأسفانه گاهی اوقات همین خرید دام با قیمت بالاتر، در استان به قیمت پایه تبدیل شده و قیمت این محصول را در گلستان افزایش می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از ممنوعیت خروج گوشت گرم از استان گلستان به سایر استان‌ها خبر داد و ابراز داشت: در حال حاضر تنها مقداری مشخص از گوشت گرم به کلان شهر تهران ارسال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *