خراسان رضوی تنها عرضه کننده گوشت تفکیک‌شده گوسفندی در کشور است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: گوشت دام تفکیک شده گوسفندی فقط در خراسان رضوی عرضه می‌شود، عرضه گوشت در تمام کشور به صورت گوشت مخلوط گوسفندی است.

مجید جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در خراسان رضوی و مشهد گوشت گوسفندی به صورت میش، پیر میش، بره نر و سایر انواع عرضه می شود اما در استانهای دیگر همه این گوشتها به صورت مخلوط به فروش می رود.

وی بیان کرد: از این رو عرضه گوشت تفکیک شده و اعلام دقیق نوع و چگونگی گوشت به مصرف کننده، علت بالاتر بودن قیمت گوشت در مشهد و خراسان رضوی نسبت به سایر نقاط کشور است.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی رضوی گفت: ضمن اینکه گوشت عرضه شده در استانهای دیگر بیشتر میش است و در خراسان رضوی “میش پروار شده” مشتری ندارد و بیشتر این نوع گوشت به استانهایی مانند گلستان و اردبیل عرضه می‌شود.

جعفری با بیان اینکه گوشت بره، گوشت شیشک، قوچ و غیره با عناوین جداگانه عرضه می‌شود، ادامه داد: درصورت عرضه گوشت مخلوط در خراسان رضوی، نرخ گوشت همانند سایر استانهای کشور در این استان به فروش خواهد رسید.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: بالاترین نرخ گوشت گوسفندی متعلق به بره نر  است، ضمن اینکه مبنای اعلام قیمت در تمامی انواع گوشت‌ها، گوشت بره نر معروف به “قلم آبی” است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تا چند روز پیش قیمت هر کیلوگرم میش زنده در بازار ۸۰ هزار تومان بود که لاشه آن به قیمت هر کیلوگرم ۱۷۰ هزار تومان می رسید اما قیمت لاشه بره نر در همان زمان به قیمت ۳۶۰ هزار تومان یعنی تقریبا بیش از ۲ برابر فروخته می شود، بنابراین بره نر به عنوان گوشت اصلی و مبنای قیمت گذاری است.

جعفری گفت: هم اکنون روزانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ تن گوشت قرمز گوسفندی و گاوی در خراسان رضوی و مشهد تولید می شود که لاشه گوسفند نر و ماده به ترتیب با برچسب “آبی و قرمز”در کشتارگاههای استان تفکیک می شود.

استان خراسان رضوی هم‌اکنون دارای بیش از ۱۵ میلیون راس جمعیت دامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *