حدود ۵۰۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز در مشهد توقیف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد از کشف یک کارگاه غیرمجاز فرآوری و بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و توقیف بیش از ۵۰۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز مشکوک و فاقد هویت، در دومین روز اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد.

محمد سیاح در خصوص اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در مشهد اظهار کرد: در حال حاضر با هماهنگی بین بخشی و در راستای مکاتبات سازمانی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال ۱۴۰۲، با تجهیز و آماده سازی ۲۴ اکیپ ثابت و سیار با استعداد ۳۴ کارشناس، نظارت‌های بهداشتی خود را بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی تشدید نموده‌ایم.

وی افزود: بازرسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی این شبکه در دومین روز اجرای این طرح موفق به کشف یک کارگاه غیر مجاز، غیر بهداشتی و خارج از ضوابط دامپزشکی شده‌اند که اقدام به تولید و فرآوری فرآورده‌های خام دامی نموده بود. این بازدید منجر به توقیف بیش از ۵۰۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد هویت شده و کارگاه نامبرده با تنظیم صورتجلسه و نمونه برداری از فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی، پلمب و پرونده آن پس از تکمیل مدارک و مستندات و اخذ جواب آزمایشات، جهت تعیین تکلیف نهایی به مراجع قضایی شهرستان ارسال خواهد شد. در این راستا تلاش می‌شود پرونده‌های تشکیل شده قانونمند و کامل بوده تا رسیدگی به آنها توسط دستگاه قضا با سرعت بیشتری انجام شود که نتیجه آن اعتماد و اطمینان مردم به دامپزشکی خواهد بود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد تصریح کرد: بازرسان بهداشتی این شبکه در ایام مذکور بر بیش از ۵۰۰۰ مرکز پذیرایی و اقامتی و همچنین مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، وی خاطرنشان کرد: بازرسان این شبکه با استقرار در ۴ پایگاه ثابت نظارت و بازرسی ستاد خدمات سفر شهرستان در محورهای مواصلاتی اطراف حرم مطهر رضوی و همچنین ۷ کشتارگاه دام و طیور شهرستان و  نیز کلیه مراکز و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی سطح شهرستان، به صورت شبانه روزی بر امر تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *