جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

سرپرست جهاد کشاورزی مهاباد گفت: یک میلیون و ۲۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های شهرستان طی ۲ ماه گذشته انجام شده که نسبت به مدت مشابه افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

رسول سعیدیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از نیمه اول آبان‌ماه گذشته تاکنون این میزان جوجه‌ریزی در ۴۴ مرغداری صورت گرفته و تولیدات حاصل از این اقدام به تدریج در حال عرضه به بازار است.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۹۱۵ هزار قطعه جوجه در ۲۶ سالن‌ تولیدی این شهرستان موجود است.

سرپرست جهاد کشاورزی مهاباد اظهار کرد: هم اکنون حدود ۱۰۵ هزار قطعه مرغ در هشت واحد تولیدی در انتظار کشتار قرار دارند و روزانه نیز با توجه به نیاز بازار، مرغ‌ها کشتار و در شهر توزیع می‌شوند.

وی یادآور شد: همچنین طی دی ماه جاری هم ۵۰۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری مهاباد انجام گرفته که این میزان نیز حدود ۳۰۰ هزار قطعه جوجه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

سعیدیان با بیان اینکه تولیدات گوشت مرغ مهاباد مازاد بر نیاز شهرستان است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه سال نو و تعطیلات نورزوی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بیش از ۶۰۰ تُن مرغ مازاد تولید شهرستان هم به سایر شهر و استان‌های مجاور ارسال شده که از این میران ۱۶۷ تُن مرغ به امور پشتیبانی تولیدات دام و طیور آذربایجان غربی و ۵۲۲ تُن نیز به استان‌های مجاور ارسال شده است.

مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *