جلوگیری از عرضه یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت فاسد در بازار نوروزی ایلام

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور خبر های عمومی

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه مواد پروتئینی در این استان در حال اجراست، افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون از عرضه یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید فاسد جلوگیری شده است.

یونس احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شعار دامپزشکی در ایام نوروزی در راستای کنترل و نظارت بر عرضه محصولات پروتئینی بر این مبنا بوده که دامپزشکی تعطیل بردار نیست و تیم های نظارت این اداره کل از ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در قالب ۳۵ تیم نظارت بر فراورده های خام دامی در سطح استان فعال شده و این نظارت ها هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از همکاران دامپزشکی استان به صورت تیم های ثابت و سیار کار نظارت بر عرضه محصولات خام دامی را در استان بر عهده داشته اند، افزود: نظارت و بازرسی های لازم در سطح شهر و مناطق روستایی انجام شده است که امید است بتوانیم مواد پروتئینی از جمله گوشت سفید، قرمز و ماهی و لبنیات سالمی به دست مردم برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام بیان کرد: نظارت و بازرسی های لازم بر عرضه ۲ هزار و ۵۰ مورد محصولات دام سبک و سنگین و ۱۴۱ هزار بازرسی بر عرضه طیور صنعتی در این مدت انجام شده است و بر این اساس یک هزار و ۹۵۰ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز که سالم نبوده ، کشف، ضبط و معدوم شده است.

احمدی گفت: همچنین نظارت لازم بر شرکت های فعال در استان صورت گرفته و نزدیک به چهار هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی از مرکز عرضه محصولات خام دامی انجام شده است، در این خصوص نیز ۴۱۴ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید، سوسیس و کالباس ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش همه همکاران ما بر این بوده است که امسال شرایط بهداشتی استان به لحاظ مصرف مواد پروتئینی بهتر شود و هم استانی های ایلامی می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *