تولید یک عدد تخم‌ مرغ ۷۵۰ سی‌سی آب مصرف می‌کند

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید تخم‌مرغ و مصرف آب این محصول گفت: آب مصرفی برای هر عدد تخم مرغ ۷۵۰ سی‌سی بوده که کمتر از یک لیتر آب است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «امید امینی» درباره تولید تخم‌مرغ و مصرف آب این محصول افزود: پرورش یک قطعه مرغ تخم‌گذار از یک‌روزگی تا 90 هفتگی ۲۸۰ لیتر آب نیاز دارد و در این دوره حدود ۳۷۰ تا ۳۷۵ عدد تخم مرغ تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: آب مصرفی برای هر عدد تخم مرغ ۷۵۰ سی‌سی بوده که این میزان کمتر از یک لیتر آب است.

امینی با اشاره به اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد نهاده‌های دامی در حوزه طیور وارداتی است، تصریح کرد: میزان مصرف ۷۵۰ سی‌سی آب برای یک عدد تخم‌مرغ با احتساب دستگاه‌های خنک‌کننده و مصرف کارگری هر واحد انجام شده و تنها مختص به مصرف شرب پرنده نمی‌باشد.

وی با تاکید بر وارداتی بودن نهاده‌های دامی در این حوزه، یادآور شد: برای تولید نهاده‌های دامی اعم از سویا، ذرت آب زیادی در کشور مصرف نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور طیور با تاکید بر تولید سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور، تصریح کرد: با توجه به تجارت محدود تخم‌مرغ خوراکی و محدودیت‌های جابجایی این محصول که امکان تجارت آن را صرفاً بین کشورهای مجاور امکان‌پذیر می‌کند، بنابراین در صورت عدم تولید این محصول در کشور، کمتر از ۱۰ درصد از تامین نیاز این محصول از طریق واردات امکان‌پذیر است.

امینی یادآور شد: مصرف آب در صنعت طیور و تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خوراکی نسبت به سایر کالاهای پروتئینی پایین‌تر بوده و از این نظر توجیه‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *