تولید چربی آزمایشگاهی برای بهبود بافت گوشت مصنوعی

اخبار علمی جدیدترین خبر ها خبر های بین المللی خبر های دام

دانشمندان برای بهبود بافت گوشت مصنوعی، چربی‌های آزمایشگاهی تولید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، گوشت‌های آزمایشگاهی یک جایگزین عالی برای گوشت واقعی هستند. با این حال، برای بدست آوردن طعم گوشت واقعی، محققان باید شبکه عروقی موجود در گوشت را شبیه‌سازی کنند تا ماهیچه یا چربی به اندازه قابل توجهی رشد کند.

این کاری است که انجام آن دشوار است، اما طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط مجله کارشناسی eLife در روز سه شنبه، محققان ممکن است راه حلی پیدا کرده باشند.

دانشمندان سلول‌های چربی موش‌ها و خوک‌ها را ابتدا در لایه‌ای دوبعدی و مسطح رشد دادند، سپس آن سلول‌ها را جمع‌آوری کردند و آن‌ها را به‌صورت توده‌ای سه‌بعدی در آوردند.

جان یوئن جونیور (John Yuen Jr) دانشجوی کارشناسی ارشد در مرکز معماری سلولی دانشگاه تافتس (TUCCA)، ماساچوست می‌گوید: هدف ما ایجاد یک روش نسبتا ساده برای تولید چربی حجیم بود. از آنجایی که بافت چربی عمدتا از سلول‌ و مقادیر محدود دیگری از اجزای ساختاری تشکیل شده است، ما فکر کردیم که تجمیع سلول‌ها پس از رشد می‌تواند برای بازتولید طعم و بافت چربی طبیعی حیوانی کافی باشد.

آزمایش چربی

سلول‌های چربی تولید شده ظاهری مشابه بافت چربی حیوانی نشان دادند و بنابراین محققان تصمیم گرفتند آزمایش‌هایی انجام دهند. آنها با فشرده‌سازی بافت چربی شروع کردند تا ببینند در مقایسه با چربی طبیعی حیوانی چه میزان فشار را می‌تواند تحمل کند. آنها دریافتند که چربی رشد یافته‌ی سلولی می‌تواند فشاری مشابه چربی دام و طیور تحمل کند.

محققان سپس به بررسی ترکیبات مولکول‌های آزاد شده از چربی رشد یافته در طول پخت و پز پرداختند. آنها دریافتند که ترکیب اسیدهای چرب حاصل از چربی کشت شده موش با چربی طبیعی موش تفاوت دارد اما چربی کشت شده خوک اسید چرب بسیار شبیه‌تری به بافت بومی داشت.

دیوید کاپلان (David Kaplan)، نویسنده ارشد این مطالعه در بیانیه‌ای گفت: این روش را می‌توان در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار داد. ما همچنان به تمام جنبه‌های تولید گوشت پرورشی نگاه می‌کنیم تا بتوانیم تولید انبوه گوشتی که ظاهر، طعم و بافت گوشت واقعی را دارد، امکان پذیر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *