تولید سالیانه ۵۰۰۰ تن پودرهای لبنی و غیرلبنی در رزن

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن از تولید سالیانه ۵۰۰۰ تن انواع محصولات پودری و طعم دهنده های صنعتی محصولات لبنی و غیرلبنی توسط شرکت تولید فرآورده‌های غذایی رزن خبر داد.

بهروز شیرزادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت تولید فرآورده های غذایی(پودرهای لبنی و غیرلبنی، طعم دهنده های صنعتی محصولات لبنی) رزن سالیانه ۵۰۰۰ تن انواع محصولات پودری مورد مصرف در صنایع غذایی کشور را تولید می‌کند و ۲۵ درصد محصولات تولید شده این شرکت به کشورهای خارجی صادر می شود.

وی با اشاره بازدید مستمر از این شرکت در زمینه تمدید پروانه بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی شهرستان تصریح کرد: در این بازدیدهای کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان نحوه تأمین شیر خام این واحد فرآورده های لبنی حسب قوانین و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

شیرزادی تأکید کرد: سهم محصولات لبنی به عنوان یکی از پایه‌ای ترین مواد صادراتی در بخش غذا مهمترین سهم صادرات این بخش را به خود اختصاص داده که بسیار حائز اهمیت است چراکه از یک سو محصولی سلامت محور و از سویی دیگر رقبای منطقه ای مهمی از جمله ترکیه در این بخش بسیار فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به تالاب سد گونلو گفت: این تالاب میزبان گونه های مختلف پرندگان بوده و این مسأله یکی از راه های ورود بیماری آنفلوآنزای پرندگان به کشور محسوب می‌شود که بازدیدهای دوره ای از تالاب های فعال منطقه و پایش این تالاب ها، نقش بسزایی به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از پرندگان آزادپرواز به طیور بومی و صنعتی را دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رزن یادآور شد: خوشبختانه طی بازدیدهای دوره ای صورت گرفته، تاکنون موردی خاصی از این بیماری ها در سطح شهرستان مشاهده نشده است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد پرندگان آبزی و کنارآبزی به شدت کاهش یافته و فقط تعدادی مرغابی سفید و حواصیل خاکستری در بازدیدها و پایش ها مشاهده شد اما این تالاب همه ساله در فصل مهاجرت پذیرای تعداد زیادی از پرندگان آبزی و کنارآبزی است که می توان به گونه های چنگر، باکلان بزرگ، کشیم بزرگ، اگرت بزرگ، باکلان کوچک، بوتیمار کوچک، خوتکا،مرغابی، حواصیل سفید و خاکستری اشاره کرد.

شیرزادی همچنین با اشاره به بازدید مستمر از پست بازرسی قرنطینه بین راهی رزن و نظارت بر محموله های دامپزشکی توسط این اداره خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی پست های قرنطینه در راه های مواصلاتی استان و استقرار کارشناسان دامپزشکی برای نظارت بهینه و کنترل تردد محموله های غیرمجاز و انجام اقدامات مؤثر در بحث کنترل و پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نظارت مستمر از این پست بازرسی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت وجود قرنطینه در ممانعت از بروز بسیاری از بیماری ها و همچنین کنترل اشاعه بیماری گفت: پست قرنطینه در گلوگاه ورودی استان قرار داشته و می تواند در صورت توجه بیشتر مسئولان از نقش بسزایی در سلامت و بهداشت دام و فرآورده های خام دامی و به تبع آن در بهبود سطح بهداشتی جامعه برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *