تولید تخم مرغ در کردستان به هفت هزار تن در سال افزایش یافت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید تخم مرغ در  استان با اجرای ۲ طرح تولیدی به هفت هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت.

سیدمادح حسامی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۳ درصد واحدهای مرغداری استان فعال است، اظهار کرد: هفت واحد مرغ تخمگذار هم در استان داریم که ظرفیت تولید سالانه آنها چهار هزار و ۴۰۰ تن است.

وی اضافه کرد: ۲ واحد تولید مرغ تخم گذار هم با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در استان در حال احداث است که ظرفیت تولید یکی از آنها ۷۰ هزار قطعه و واحد دیگر هم ۱۰۰ هزار قطعه است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۲ واحد مذکور در شهرستان های سنندج و دیواندره واقع شده اند، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها ظرفیت تولید سالانه تخم مرغ در استان به هفت هزار و ۲۰۰ تن افزایش می یابد.

حسامی با بیان اینکه بیشترین واحدهای تولید بخش طیور استان مربوط به تولید و پرورش مرغ است، یادآور شد: افزون براین ۱۱ واحد پرورش شترمرغ، بوقلمون و بلدرچین با ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در استان ایجاد شده است و هم اکنون فعال هستند.

۷۰۱ واحد مرغداری فعال در کردستان با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال با توان تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *