تجربه تولید خوراک دام از ضایعات خرما در کرمان؛ طرحی که خروج ارز را کاهش می‌دهد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: تولید انبوه خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما برای دامداران، کاهش هزینه دامداری و نیز کم شدن خروج ارز از کشور را به دنبال دارد.

به گزارش ایرنا امیر حسن‌زاده عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید خوراک دام بر پایه ضایعات سرشاخه خرما و گلخانه ای شهرستان بم به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح ابتدایی و به صورت ابتکاری بوده است که در این خصوص تولید خوبی انجام گرفته است.

وی بیان کرد: باید پایلوت(نمونه) آزمایشگاهی و نیاز این طرح توسط مرکز تحقیقات کشاورزی صورت گیرد و به یک جمع بندی علمی برسیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان اظهارداشت: در صورت تایید استانداردهای تغذیه دام و با توجه به ظرفیتی که در شهرستان های شرقی استان کرمان مبنی بر وجود ضایعات وجود دارد می توان این محصول را به دامداران معرفی کرد.

حسن زاده ادامه داد: در صورتی که مرکز تحقیقات کشاورزی در این زمینه پای کار بیاید و شاخص های نوع تغذیه دام و اینکه نسبت خوراک تولید شده چقدر همخوانی دارد را شناسایی کند، به دنبال آن تاییدیه های لازم نیز گرفته شود به سمت تولید انبوه و معرفی محصول به دامداران خواهیم رفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان توضیح داد: با توجه به شعار امسال و بحث دانش بنیان بودن این محصول باید جهادکشاورزی پای کار بیاید و مطالعات لازم را انجام دهد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: اگر مطالعات لازم و همچنین مسایل زیست محیطی بررسی و تاییدیه لازم از مراجع متولی صادر شود ما نیز به تولید کننده در تولید انبوه کمک خواهیم کرد.

بم در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد و از قطب های اصلی تولید خرمای کشور محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *