بیش از ۹۷ تن انواع فراورده های خام دامی در البرز معدوم شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: ۹۷ هزار و ۲۱۰ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی سال گذشته و در بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان و دامپزشکان در این استان معدوم شد.

غلامرضا توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یکسال گذشته کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز ۹۹ هزار و ۶۳۳ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی انجام دادند.

وی اظهار کرد: در این بازدیدها سه هزار و ۸۷۴ مورد نمونه برداری از انواع فراورده ها انجام و یک هزار و ۶۸۲ مورد فراورده غیربهداشتی شناسایی شد که در نهایت منجر به ضبط ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۷۳۲ کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی در این مدت گردید.

وی گفت: همچنین این کارشناسان در یکسال گذشته بر روند کشتار یک میلیون و ۳۷۳ هزار و ۸۳۴ قطعه طیور نظارت کردند که این نظارت های بهداشتی منجر به ضبط ۵۴ هزار و ۸۸۷ قطعه لاشه طیور شد.

توکلی افزود: نظارت بر کشتار ۲۴۵ هزار و ۷۰۳ راس دام سبک و سنگین نیز در این مدت انجام که در نهایت ۳۶ هزار و ۵۲۲ کیلوگرم لاشه نیز ضبط شد.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز تصریح کرد: سال گذشته ۴۵۴ پرونده متخلفان در عرضه، کشتار و نگهداری فراورده های خام دامی در شرایط غیر بهداشتی، تشکیل و به مراجع قضایی معرفی و ارجاع داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *