ایده‌های برتر رویداد ملی “تانا” در سیستان و بلوچستان مشخص شدند

اخبار استانی اخبار داخلی اخبار علمی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

دبیر اجرایی رویداد ملی تانا در سیستان و بلوچستان از مشخص شدن ایده‌های برتر این رویداد خبر داد و گفت: این رویداد برای اولین بار در استان برگزار و در مجموع ۹۰ طرح و ایده خلاقانه و نوآورانه به دبیرخانه ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا هژیر میرلاشاری روز شنبه در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد ملی تانا که به میزبانی سیستان وبلوچستان در زاهدان برگزار شد اظهارداشت: از میان این طرح ها ۴۰ مورد مربوط به حوزه کشاورزی،۳۰ مورد آب و ۲۰ مورد در بخش انرژی بود که در هر محور و پس از ارزیابی و داوری چهار طرح برتر انتخاب و اعلام شد.

وی تصریح‌کرد: در بخش کشاورزی، ایده کشت سلولی مورینگا رتبه اول را کسب کرد و ایده بیوفلاک رتبه دوم و طرح های سالن های هوشمند نگهداری دام و طیور و سامانه هوشمند آبیاری زمین‌های کشاورزی به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

دبیر اجرایی رویداد ملی تانا در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در بخش انرژی نیز ایده جاذب آلاینده‌های شیمیایی، تولید کانورتورهای دی سی رتبه های اول و دوم را به دست آوردند.

به گفته وی طرح دستگاه تصفیه آب قابل حمل، دستگاه تشخیص نشت لوله های آب و فاضلاب، دستگاه رفع کدورت و حذف عوامل بیولوژیکی آبهای سطحی و دستگاه کنترل هوشمند جزو ۴ طرح و ایده منتخب و برگزیده در بخش آب بودند.

هژیر تاکید کرد: ایده های برتر این رویداد ملی از گرنت ۵۰۰ میلیون تومانی در فاز اول حمایتی به منظور ساخت و تجاری سازی بهره‌مند می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *