ایجاد ۱۶۶ واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحولی در عرصه دامپزشکی، تولید واکسن و خوراک دام و طیور کشور رقم خورد که به‌طور مثال ۱۶۶ واحد مرغداری پس از انقلاب در اردستان ایجاد شده است.

سعید راعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نقش دامپزشکی در ایجاد امنیت غذایی جامعه و اقتصاد بر آمده از فعالیت‌های این رشته و صنعت کشاورزی، پس از انقلاب دومین جایگاه تولید ناخالص کشور را پس از نفت و گاز از آن خود کرده است.

وی افزود: با نگاهی گذرا می‌توان به اثر بخشی دستاوردهای این رشته مهم و تأثیرگذار در اقتصاد کشور و در راستای قطع وابستگی از درآمدهای غیرنفتی پِی برد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی هیچ‌گونه واحد پرورش طیور در شهرستان اردستان فعال نبوده، ولی امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی این شهرستان دارای ۱۶۶ واحد پرورش طیور صنعتی است.

راعی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۵۱ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت حدود ۸ میلیون قطعه، تعداد ۸ واحد مرغ تخم‌گذار به ظرفیت ۸۱۷۱۵۰ قطعه با میانگین تولید ماهانه ۸۲۷۶۹ کارتن تخم‌مرغ و ۷ واحد پرورش پولت مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶۱۰ هزار قطعه است.

وی با بیان اینکه جهت تغذیه واحدهای مرغداری تعداد ۷ کارخانه خوراک دام و طیور، یک واحد تولید dcp و دو واحد تولید کننده انواع مکمل‌های دارویی دامپزشکی احداث و مشغول به فعالیت هستند، گفت: کارخانه خوراک دام و طیور اردستان علاوه بر تأمین نیاز داخل شهرستان، تولیدات خود را به خارج از شهرستان و استان ارسال می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اردستان، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با هدف تأمین و تضمین سلامت فرآورده‌های دامی تولید شده و صیانت از جمعیت دام و طیور، این شهرستان اکنون دارای ۷ واحد مرکز درمانی، ۷ واحد مرکز مایه‌کوبی، ۵ واحد داروخانه و یک واحد آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی است.

راعی با بیان اینکه خدمات دامپزشکی در دوران پهلوی بسیار محدود بود و مثل اکنون واکسیناسیون هدفمند و با نگاه تخصصی وجود نداشته است، گفت: ریشه‌کنی بیماری‌هایی مانند تب مالت، طاعون گاوی، آبله، شاربن، کنترل بیماری تب برفکی، تأمین واکسن و پوشش صد درصدی دام‌ها و طیور در نقاط دوردست شهرستان بخشی دیگر از دستاوردهای ۴۴ سال گذشته حوزه دامپزشکی در این شهرستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *