انجام بیش از ۱۴ میلیون واکسیناسیون دام و طیور در ایلام از ابتدای امسال

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

دکتر «یونس احمدی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه  حوزه دامپزشکی به عنوان یکی از ۱۷ دستگاه اقتصادی شناخته شده است و عضو کارگروه اقتصادی استان ایلام است، اظهار  کرد: اقتصاد دام در استان به صورت زنجیره وار از تولید، پرورش، کشتارگاه، قطعه بندی صورت می گیرد که متولی اصلی اقتصاد دام دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه طی چندین ماه گذشته صادرات، دام، شترمرغ و خوراک دام صورت گرفته است، گفت: کشتارهای غیرمجاز در استان افزایش یافته و در این زمینه باید اقداماتی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: در شش ماهه اول سال بیش از ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار واکسیناسیون دام سبک و سنگین و بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار واکسن طیور جوجه ریزی گوشتی انجام شده است.

احمدی ادامه داد:  در حوزه تشخیص و درمان ۱۵ درمانگاه فعال، ۳ بیمارستان دامپزشکی، ۳۹ داروخانه و ۴ شرکت توزیع دارو، واکسن و مواد بیولوژی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تاکید  کرد: در این مدت ۱۸۱۳۸ آزمایش انجام شده که ۱۰۱۳۰ شامل بیماری های ویروسی ، انگلی و باکتریایی دام و طیور همچنین ۸۰۰۸ مورد فرآورده های دامی و خوراک بوده است.

احمدی خاطرنشان کرد: ۸ کارخانه خوراک دام و طیور، آبزیان همچنین ۴ مرکز قطعه بندی و بسته بندی گوشت و فرآورده های مرغ، ۱ کشتارگاه دام و ۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم که در حوزه نظارت و بهداشت به طور روزانه این کار انجام می شود.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه دامپزشکی استان جزء ۹ آزمایشگاه مرجع کشور است که آزمایش های مختلفی در آن صورت می گیرد.

احمدی گفت: ۲۹۹۵ رأس دام به کویت صادر شده که ۸ نفر مجوز صادرات دارند و برای هر نفر ۵۰۰ رأس و اتحادیه ۱۵۰۰ رأس می توانند صادر کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *