انتقاد رئیس موسسه رازی از واردات واکسن‌های دارای مشابه داخلی

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام خبر های طیور

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: با تمام توانمندی‌هایی که این موسسه دارد، شاهد واردات برخی واکسن‌های دام و طیور از برندهای متعدد به کشورمان هستیم. این اتفاق با اقتصاد مقاومتی منافات دارد، حال آن که می‌توان با تجدید نظر در برخی سیاست‌ها، برای کشور ارزآوری هنگفتی به دست آورد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسحاقی روز چهارشنبه ۱۶ فروردین در خصوص شعار امسال مبنی بر “مهار تورم، رشد تولید”، به فعالیت موسسه رازی در عرصه تحقیق و تولید محصولات و فراورده های بیولوژیک اشاره و اظهار کرد: موسسه رازی براساس ۹۸ سال سابقه فعالیت خود همواره در زمینه تولید و تامین نیازهای کشور در حوزه انواع واکسن های پزشکی و دامپزشکی و سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی فعالیت و نقش آفرینی داشته است و از موسسات و مراکز بزرگ خاورمیانه و جهان در خصوص تولید فراورده های بیولوژیک به شمار می رود.

وی لازمه تحقق مناسب شعار سال را توجه به ظرفیت های داخلی و حمایت از موسسات و مراکز داخلی عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از تولیدات موسسه رازی پاسخگوی نیاز داخل کشور است تا جایی که ۸۵ درصد واکسن های مصرف پزشکی، ۹۰ درصد واکسن های دامی و ۳۵ درصد واکسن های طیور کشور در موسسه رازی تولید می شود و این امر به روشنی گویای توانمندی های گسترده و وجود دانش و پشتوانه غنی و قوی علمی این موسسه است.

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تصریح کرد: جلوگیری از واردات محصولات و فراورده هایی که تولید مشابه داخل دارند، موضوعی مهم و اصلی در مسیر تحقق شعار سال و حمایت از موسسات داخلی است؛ چنان که مقام معظم رهبری، واردات کالاهای مشابه تولید داخل را خیانت به کشور دانستند.

وی با اشاره به این که عمده واکسن‌های پزشکی و دامپزشکی کشور در موسسه رازی تولید می شود و در بسیاری از موارد نیازی به واردات همین واکسن ها نیست،

اسحاقی گفت: با تمام توانمندی هایی که این موسسه دارد، شاهد واردات برخی واکسن های دام و طیور از برندهای متعدد به کشورمان هستیم و این اتفاق با اقتصاد مقاومتی منافات دارد، حال آن که می‌توان با تجدید نظر در برخی سیاست‌ها، برای کشور ارزآوری هنگفتی به دست آورد.

این مسئول تاکید کرد: در شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی، لازم است به ظرفیت های داخلی بیشتر توجه کرد تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور، راه برای توسعه صادرات محصولات به خارج از کشور نیز فراهم شود.

رئیس موسسه رازی با بیان این که شعار امسال با تاکید بر توجه به دو شاخص مهم اقتصادی یعنی مهار تورم و رشد تولید، نامگذاری شده است، گفت: موسسه رازی به عنوان یکی از با سابقه ترین تولید کنندگان کشور، با تولیدات ارزشمند خود از گذشته تا کنون، حافظ امنیت و ایمنی کشور در عرصه سلامت بوده است و در صورت حمایت مناسب از این مجموعه ملی و گرانسنگ، می توان میزان تولیدات آن را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *