افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و تأمین نهاده‌های دامی در استان اردبیل

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ظرفیت تولید به همراه ذخیره سازی محصولات متنوع بخش کشاورزی خبر داد.

نادر تقی زاده، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل پنجم فروردین در بازدید از انبارها، سردخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی دامی و طیور اردبیل اظهار کرد: در راستای پاسخگویی به نیاز فعالان بخش کشاورزی استان در سال‌های اخیر ظرفیت تولید به همراه ذخیره سازی محصولات متنوع بخش کشاورزی افزایش یافته است.

تقی زاده با اشاره به ذخیره سازی مناسب جو، سویا، ذرت و کنجاله‌های مورد نیاز دامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به میزان کافی ذخیره سازی انجام شده و تولیدکنندگان بخش دام و طیور می‌توانند از طریق سامانه بازارگاه نیاز خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به ضرورت حمایت از کشاورزان در خرید و ذخیره سازی نهاده‌ها به صورت بومی اشاره و تصریح کرد: به جای صرف هزینه‌های هنگفت ارزی برای واردات این نهاده‌ها بهتر است با حمایت از تولید کشاورزانی که به تولید این محصولات اقدام نموده اند با خرید تضمینی مورد حمایت جدی قرار گیرند تا این نهاده‌ها از داخل کشور تأمین شود.

تقی زاده به ذخیره سازی مناسب گوشت سفید و قرمز در ایام پایانی سال اشاره کرد و گفت: هیچ مشکلی در تأمین نیاز بازار اعم از گوشت سفید و قرمز به صورت گرم و حتی منجمد وجود ندارد و با همکاری امور پشتیبانی دام استان نیاز بازار رصد می‌شود تا کمبودها جبران شود.

وی با اشاره به توزیع ۶۰ تن گوشت قرمز و ذخیره سازی گوشت سفید در آستانه سال نو و ماه مبارک رمضان تصریح کرد: تا آخر ماه مبارک رمضان توزیع این محصولات در شهرهای مختلف استان اردبیل به ویژه شهرهای گردشگرپذیر ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در اردیبهشت ماه بازدید رئیس امور پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی از استان اردبیل انجام می‌شود و قرار است پیشنهاد احداث انبار و سردخانه را در زیرمجموعه این نهاد ارائه شود تا به جای هزینه‌های هنگفت اجاره انبارها و سردخانه‌ها از ظرفیت‌های جدید استفاده شود.

تقی زاده در بازدید از واحد پرورش دام سنگین به ظرفیت ۵۵۰ رأس در اردبیل نیز گفت: در کنار حمایت از دامداری‌های سنتی و نیمه صنعتی سطح استان سعی مان بر این است تا نیاز آنها را اعم از نهاده‌ها و ذخیره مورد نیاز تغذیه اصولی تأمین کنیم تا مشکلی در پرورش و عرضه محصولات به وجود نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در نخستین روزهای سال جدید در حالی از واحدهای تولیدی، سردخانه‌ها، سیلوها، کارخانه آردسازی، مرغداری و دامداری‌های بازدید کرد که قرار است در سال مزین به مهار تورم و رشد تولید سرمایه گذاران در این حوزه بیشتر مورد حمایت قرار گرفته و مشکلات آنها در تأمین نهاده‌ها و سایر نیازمندی‌ها برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *