اعمال محدودیت برای خروج دام زنده از خراسان رضوی موجب کاهش قیمت شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اعمال محدودیت خروج دام زنده از استان طی پنج روز گذشته موجب کاهش قیمت دام شده است.

مجید جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به روند صعودی قیمت دام و کاهش عرضه گوشت قرمز در بازار و به تبع آن گران شدن گوشت، در وهله اول ممانعت از خروج دام زنده در استان بهترین راهکار برای کنترل قیمت دام زنده و در نهایت گوشت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از چهارشنبه هفته اخیر ممانعت از خروج دام زنده در استان اجرا شد و اولویت نخست، تامین نیاز کشتارکُنها و کشتارگاههای خراسان رضوی اعلام شد.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در نخستین روزهای اجرای این ممنوعیت خروج دام شاهد کاهش قیمت دام زنده و نیز روند رو به افزایش کشتار و عرضه گوشت قرمز هستیم.

جعفری با بیان این که تا قبل از اجرای این طرح قیمت هر کیلوگرم بره نر آماده کشتار در بازار ۱۸۰ تا ۱۸۵ هزار تومان بود افزود: این نرخ هم اکنون به بین ۱۵۸ تا ۱۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی نخستین تولیدکننده دام و گوشت در کشور است که به تبع این جایگاه، مازاد تولید هم داریم.

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با اجرای این تصمیم بسیاری از کشتارکُن‌های استان با خارج استان قرادادهایی دارند و به طور قطع دچار خسران می شوند اما به دلیل شرایط خاص استان و مسافرپذیر بودن آن اعمال این محدودیت باهدف کنترل بازار انجام شده است.

میزان تولید گوشت قرمز در استان خراسان رضوی به طور میانگین بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تن در سال است و این استان هم اکنون دارای بیش از ۱۵میلیون راس جمعیت دامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *