آمادگی سازمان اقتصادی کوثر برای ارایه آمار به وزارت جهاد کشاورزی

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: وزارت جهاد کشاورزی در صورت اتصال به سامانه هوشمند کوثر می‌تواند به آمار و اطلاعات دقیق صنعت طیور، دام و کشاورزی در مدت‌زمان کوتاهی دست پیدا کند.

ناصر فخاری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص ارایه راهکارهایی برای داشتن آمار و اطلاعات دقیق بخش کشاورزی برای مدیریت بازار طبق دستور و فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ایجاد سامانه هوشمند کوثر برای مدیریت و حل مشکلات بازار است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، این سازمان تکلیف را از خود شروع کرده است، یعنی با راه‌اندازی سامانه هوشمند کوثر به صورت برخط، میزان منابع، مواد اولیه، تولید، مصارف، تولیدات انباری، درآمدها و هزینه‌ها را به صورت دقیق استخراج و عرضه می‌کند.

وی اضافه کرد: این اقدام با همکاری دانشگاه تهران و مرکز تحقیقات، علوم و فناوری‌های هوشمند کوثر راه‌اندازی شده و گام بعدی انتشار آن در سایر وزارتخانه‌های علاقه‌مند است.

فخاری بر این باور است که اگر این مهم در کل کشور اتفاق بیفتد می‌تواند به مدیریت به هنگام دستگاه‌های مختلف کمک کند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: سامانه هوشمند کوثر که مدیریت یکپارچه منابع را انجام می‌دهد، سال آینده با رونمایی از ۸۰ درصد سامانه شروع به کار می‌کند و مابقی خدمات جانبی است که به این سامانه اضافه خواهد شد.

وی گفت: در سال آینده حتماً هر دستگاهی در کشور اعم از دولتی و خصوصی که نیاز به یک سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه منابع داشته باشد، می‌تواند در اختیارشان قرار بگیرد.

فخاری بیان کرد: در عرصه کشاورزی و طیور نیز اگر مابقی فعالان این صنعت به سامانه مذکور متصل شوند، وزارت کشاورزی می‌تواند در لحظه میزان تولید، موجودی انبارها و قیمت تمام شده محصولات را داشته باشد که این امر به فرایند مدیریتی کمک خواهد کرد، البته این مستلزم این است که تمامی صنعت به این سامانه هوشمند متصل شوند.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: در صورت تکمیل سامانه هوشمند در سازمان اقتصادی کوثر می‌توانیم برای کمک به وزارت جهاد کشاورزی در بخش صنعت طیور حتماً کمتر از یک‌فصل این اطلاعات و داده‌ها را استخراج کنیم.

به گفته وی، تاکنون انجمن جوجه یک‌روزه آمادگی خود را برای استفاده از این سامانه اعلام کرده که با استفاده از آن می‌تواند میزان تولید جوجه، پرورش مرغ گوشتی و سایر آمارها را داشته باشد و آنها را لحظه‌ای مدیریت کند؛ اما اطلاعات و داده‌های صنایع دیگر ممکن است حداقل ۳ ماه زمان ببرد تا متناسب با نیاز مشتری یا صنعت استخراج شود.

فخاری گفت: با توجه به اینکه سازمان اقتصادی کوثر دارای پراکندگی فعالیت در صنایع ۳۷ گانه همچون بخش‌های لوازم خانگی، صنعت، تولید، معدن، ساختمان، کشاورزی و دام و طیور است؛ بنابراین هر کسی در کشور بخواهد می‌تواند طی مدت ۳ ماه از ظرفیت این سامانه بهره‌مند شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر اظهار داشت: زمانی که شرکت‌های معروف این سازمان از این سامانه استفاده می‌کنند، سایر شرکت‌ها و تولیدکنندگان نیز به اهمیت آن پی برده و برای آنها قابل‌اعتماد و جذاب خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *