آماده‌سازی گام اول مرکز به‌نژاد دامی مهدیشهر برای افتتاح در سفر دوم دولت سیزدهم

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: گام اول مرکز به‌نژاد دامی شهرستان مهدیشهر، از مصوبات دور اول سفر دولت آیت الله رئیسی، با تجهیز آزمایشگاه پایه در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری در سفر دوم دولت سیزدهم به استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی منصفی راد روز شنبه در جریان بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استان سمنان از مرکز خدمات تخصصی در حال ساخت به‌نژاد دامی شهرستان مهدیشهر، با اعلام اتمام عملیات عمرانی این مرکز، گفت: پروژه احداث مرکز به‌نژاد دامی با تکیه بر دام سبک به عنوان یک طرح ملی فناورانه در حال اجرا است و آزمایشگاه پایه اصلاح نژاد و به‌نژاد دامی، ایستگاه اصلاح نژاد و گروه های علمی، پژوهشی و فناورانه در این مرکز مستقر می شود.

وی بیان کرد که گام اول این طرح در ساختمانی به زیربنای یکهزار و ۱۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت بالغ بر ۲ هزار مترمربع در حال ساخت است که گام اول آن با تجهیز آزمایشگاه پایه در دور دوم سفر آیت الله رئیسی رییس جهمور به استان سمنان به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: مرکز خدمات تخصصی به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان، از مصوبات گذشته سفرهای رییس جمهور در استان سمنان، از سال گذشته و با مصوبه سفر استانی دولت سیزدهم مبنی بر ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدیشهر پیگیری و کار ساخت آن تکمیل شد.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان هزینه ساخت این طرح را ۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آزمایشگاه پایه یکی از مهمترین و کاربردی ترین بخش های این مرکز خدمات تخصصی است که با هزینه ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان تجهیز شد.

منصفی راد تصریح کرد: ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در مجاورت این مرکز ساخته شده است و پیگیری برای تکمیل و تجهیز این مرکز در حال انجام است و امیدواریم با حمایت و کمک مسوولان برای ارائه خدمات تخصصی در این حوزه راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیزدهم آبان ۱۴۰۰ به استان سمنان سفر کرد.

آیت‌الله رئیسی و شماری از اعضای هیات دولت در قالب نهمین سفر استانی میهمان مردم استان سمنان شدند که این سفر به همراه ۵۴١ مصوبه در سمنان، در کنار تلاش برای رفع مشکل‌ها، دلگرمی مردم به آینده و اعتماد را به مردم دیار دارالمرحمه بازگرداند و اکنون خبر خوش جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی مصوبه سفر رییس‌جمهور از سوی مسوولان استان، بار دیگر کام مردم ولایتمدار استان سمنان را شیرین کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *