۴۶ هزار و ۵۲۶ تن گوشت در کشتارگاه‌های استان مرکزی استحصال شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۶ هزار و ۵۲۶ تن گوشت سفید و قرمز، امسال در کشتارگاه‌های این استان استحصال شد.

محمد رضایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: ۱۶ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۹۲۷ قطعه طیور از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۳۷ هزار و ۵۱ تن گوشت سفید استحصال شد.

وی به بازرسی ۲۲۰ هزار و ۲۸۲ راس دام سبک و سنگین از کشتارگاه‌های دام استان مرکزی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۸۰۱ لاشه به دلیل لاغری و برخی بیماری‌ها ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد و در مجموع ۹ هزار و ۴۷۵ تن گوشت قرمز استحصال و به بازار عرضه شد.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۲۳۶ هزار و ۴۰ قطعه لاشه از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های طیور استان ضبط شد و از این فرآورده ها ۱۰۰ تن پودر گوشت برای مصرف در واحدهای دامداری و آبزی پروری استان تولید شد.

رضایی گفت: ۶۸ هزار و ۶۳۵ مورد بازدید در راستای نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی از سوی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از مراکز تحت نظارت در سال جاری انجام شد که ۱۰۸ تن فرآورده غیر بهداشتی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

وی افزود: یک هزار و ۱۰۵ مورد نمونه‌برداری در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی این استان انجام و ۱۵۵ مورد به مراجع قضایی ارجاع شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *