۴۴ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شازند کشف شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند گفت: ۴۴ هزار کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی امسال در این شهرستان کشف شد.

دکتررضا معینی مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محصولات در جریان سه هزار و ۹۶۹ مورد بازدید کارشناسان واحد بازرسی بهداشتی و نظارت بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی اداره دامپزشکی شهرستان شازند از مراکز تولید، استحصال، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی کشف شد.

وی ادامه داد: گوشت قرمز، گوشت سفید، ماهی، آلایش خوراکی و غیر خوراکی دام و طیور از جمله فرآورده‌های غیر بهداشتی کشف شده در شهرستان شازند در این مدت بود که با دستور مقام قضایی ضبط، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: هفت مورد پرونده تخلف بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره دامپزشکی این شهرستان امسال به مراجع قضایی ارجاع شد.

معینی مقدم گفت: همچنین در این بازرسی‌ها چهار مورد کشتار غیر مجاز دام کشف شد و با معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی یک واحد عرضه گوشت قرمز متخلف با دستور مقام قضایی مهر و موم شد.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، سه داروخانه دامپزشکی، سه واحد درمانگاه تمام وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *