۴۱ بازرس دامپزشکی سمنان در طرح افزایش نظارت بر بازار محصولات دامی فعالند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۴۱ بازرس دامپزشکی در قالب طرح افزایش کنترل و نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی استان فعال هستند.

حمیدرضا حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح افزایش کنترل و نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه رمضان بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی استان سمنان از سیزدهم اسفند آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان (اوایل اردیبهشت ۱۴۰۲) ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۲۱ تیم ثابت و تیم سیار با مشارکت ۴۱ نفر از بازرسان دامپزشکی در ۲ نوبت صبح و بعد ازظهر برای پیگیری امور و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه، سردخانه ها، کشتارگاه ها، قصابی‌ها و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: یکهزار و ۲۴۴ مرکز عرضه فرآورده‌های خام در استان سمنان وجود دارد که کارشناسان دامپزشکی در قالب گشت از این مراکز بازدید و نظارت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش فعالیت واحدهای زیر پوشش طرح افزایش کنترل و نظارت بهداشتی بر روند تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی و همچنین به منظور حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت مصرف کنندگان اجرا می شود.

حسینی از شهروندان درخواست کرد که فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ و دیگر محصولات دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

این مسوول تاکید کرد: شهروندان استان سمنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ برای بررسی و پیگیری گزارش کنند.

کمبود گوشت مرغ در نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد: جوجه‌ریزی در دی، بهمن و اسفند طوری برنامه‌ریزی شده تا در روزهای پایانی سال جاری، نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان کمبودی وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: گوشت مرغ به اندازه کافی و با ثبات قیمتی (نرخ تصویب شده در ستاد تنظیم بازار) در بازار عرضه می‌شود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

حسینی ادامه داد: تمهیداتی در نظر گرفته شد تا بخش خصوصی مانند داروخانه و تکنسین دامپزشکی در نوروز نیز به صورت شیفتی در هشت شهرستان حضور داشته باشند و متقاضیان در زمینه تامین دارو دام و طیور، پیشگیری و درمان در روزهای تعطیل مشکلی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان برای اطمینان از سالم بودن گوشتِ تازه خریداری شده، آن را بعد از ۲۴ ساعت انجماد در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد مصرف کنند.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *