۳۲۷ مورد فرآورده‌ خام دامی از کرمان به خارج از کشور صادر شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی کرمان گفت: ۱۵۰ نفر شتر زنده؛ ۱۳۰ تن پنجه و پای مرغ و همچنین ۴۷ تن آلایش دامی پس از اخذ مجوزهای بهداشتی لازم از ابتدای سال جاری تاکنون از این اداره کل به کشورهای دیگر صادر شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان، علیرضا سلطانی افزود: این استان به صورت بالقوه توانایی صادرات انواع دام و طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی را به کشورهای مختلف دارد و این موضوع تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی این استان بخصوص واحدهای مرغداری و دامداری و صنایع وابسته آن دارد.

وی ارزآوری ایجاد شده از طریق صادرات فراورده های خام دامی را در رشد اقتصادی کشور و استان کرمان تاثیرگذار دانست و ادامه داد: ارزآوری ایجاد شده از این طریق موجبات رشد و بالندگی صنعت دام و طیور را فراهم می‌کند.

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: اقدامات بهداشتی در خصوص محموله‌های صادراتی طبق دستورالعمل‌های بهداشتی – قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته است.

وی بیان کرد: برای صادرات محموله‌های مذکور ۱۴ گواهی حمل بهداشتی صادراتی از ابتدای امسال تاکنون در استان کرمان صادر شده است.

سلطانی اظهار داشت: با ارتقای سطح بهداشتی واحدهای دامی و مراکز فراوری فراورده‌های خام دامی در کرمان امکان صادرات دیگر محصولات نیز از مبدا این استان فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *