۱۵ میلیون جوجه‌ریزی در استان سمنان انجام شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۵ میلیون جوجه‌ریزی در استان با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه‌ریزی کارشناسی در نیمه نخست امسال به منظور تامین گوشت مرغ در بازار انجام شد.

حمیدرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: کمبودی در تامین گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار وجود ندارد و جوجه‌ریزی به مقدار نیاز بازار انجام شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ تا ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ استان سمنان پاسخگوی بازار این خطه است و مازاد نیاز استان در بازار استان‌های همجوار از جمله تهران و استان‌های دیگر مانند البرز و خراسان عرضه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اضافه کرد: ۳۵ درصد تولید تخم‌مرغ استان سمنان مازاد نیاز است و در بازار استان‌های همجوار توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۶ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۲۷ قطعه طیور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال در استان سمنان کشتار شد.

حسینی افزود: ۷۸ تن و ۷۳۷ کیلوگرم گوشت طیور ناسالم از ابتدای امسال تاکنون در کشتارگاه‌های استان معدوم شد.

وی یادآور شد: هشت مرکز عرضه فرآورده‌های دامی از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه به دلیل عرضه محصولات ناسالم پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطر نشان کرد: استان سمنان از لحاظ بیماری‌های مربوط به طیور به‌خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان جزو استان‌های سبز کشور است.

وی ادامه داد: برای حفاظت از سلامت طیور و ارتقای کیفیت گوشت مرغ تولیدی در استان سمنان همواره نظارت وجود دارد و آموزش‌های لازم به صورت دوره‌ای به بهره‌برداران ارایه می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف در زمینه تولید و عرضه محصولات دام و طیور و موارد مشکوک را با تماس با شماره ۱۵۱۲ به کارشناسان دامپزشکی به منظور بررسی موضوع اعلام کنند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *