پیش بینی تولید ۲ میلیون و ۶۵۰هزار تن گوشت مرغ در کشور

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت مرغ در کشور سه میلیون تن است، گفت: پیش بینی تولید امسال این فرآورده گوشتی ۲ میلیون و ۶۵۰هزار تن گوشت مرغ در کشور که تا پایان سال ۱۰۰درصد آن محقق می شود.

«حسین دماوندی نژاد» روز سه شنبه در حاشیه نشست مدیران طیور سازمان های جهادکشاورزی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین کامل بازار گوشت مرغ کشور تاکنون تحقق یافته است و ۱۰۰ هزار تن نیز تا پایان سال صادرات خواهیم داشت.

وی همچنین اعلام کرد: ۱.۲ میلیون تن تولید تخم مرغ در سال جاری پیش بینی شده است که علاوه بر تامین آن ۸۰هزار تن دیگر صادرات خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مداخلات موجب فراز و فرود شده است اما باید به این منطق که نظام، نظام عرضه و تقاضا است توجه شود حتی علاوه بر تامین کامل نیازهای داخلی طیور می توانیم به نیاز تا ۱۰ میلیون جمعیت پیرامونی کشور پاسخ دهیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حمایت از تولید موجب حفظ آرامش بازار می شود.

دماوندی نژاد همچنین با اشاره به گذشت حدود ۹ ماه از اجرای طرح بزرگ اصلاح ساختار اقتصادی به خصوص در بخش کشاورزی و بخش طیور کشور، گفت: در آغاز با توجه به عظمت این طرح نگرانی هایی وجود داشت اما با تلاش وزارت کشاورزی موضوع مدیریت شد و اکنون تولید و ذخیره سازی گوشت مرغ، تخم مرغ و سایر فرآورده ها و محصولات کشاورزی شرایط مناسبی داریم.

وی ادامه داد: مقرر بود در اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار این بخش قرار گیرد که بخشی از آن دریافت شده و امیدواریم بخش باقی مانده نیز به موقع در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: البته در دریافت تسهیلات بانکی برای بهسازی و نوسازی مرغداری ها، گاوداری ها و اماکن تولیدی یک مقدار عقب ماندگی داریم بر این اساس در سال آینده در برنامه هفتم توسعه برای ارتقای سطح تسهیلات عزم جدی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *