معدوم‌سازی بیش از ۶.۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در نهاوند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای امسال تاکنون‌ بیش از ۶.۵ تن انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد در شهرستان نهاوند ضبط و معدوم شده است.

میثم قیاسی یک‌شنبه ۶ آذرماه در جلسه کمیته اقدام مشترک کارگروه تنظیم بازار شهرستان نهاوند، اظهار کرد: به منظور تحقق نظارت‌های بهداشتی و تامین امنیت غذایی، رصد و پایش و نظارت از کشتارگاه‌های دام و طیور و واحدهای عرضه مواد خام دامی توسط بازرسان این اداره به صورت مستمر صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۳۲۵ مورد بازرسی از مراکز عرضه مواد خام دامی شامل گشتارگاه‌ها، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و … صورت گرفته و مقدار شش تن و ۵۹۶ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی(گوشت قرمز، سفید و آبزیان) غیرقابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف حذف شد.

معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند نیز در ادامه گفت: در راستای اولویت قرار دادن معیشت مردم، بازرسی و پایش بازار باید به‌طور جدی از اهم کارهای مجموعه مدیریتی شهرستان باشد و در دستور کار قرار بگیرد. 

جعفر سلگی با تأکید بر هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول برای تشدید نظارت‌ها بر بازار شهرستان، بیان کرد: تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار به عنوان اولویت در دستور کار دستگاه‌های متولی در شهرستان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *