مطالبات دامداران استان سمنان به صورت تهاتر نهاده دامی در اختیار مباشران قرار گرفت

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به تداوم خرید تضمینی دام، گفت: مطالبات دامداران استان که دام سبک و سنگین خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام دادند به صورت تهاتر نهاده در اختیار مباشران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دامداران استان سمنان طی پیگیری‌های مختلف از تاخیر در دریافت مطالبات خود مربوط به فروش دام خود به شرکت پشتیبانی دام جهاد کشاورزی گلایه داشتند و براساس پیگیری‌های انجام شده، مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار داشت مطالبات دامداران تا پایان هفته جاری تسویه می‌شود.
اسفندیار مونسان مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید دام سبک و سنگین از سوی دولت در استان سمنان از تیرماه آغاز شد و بیشترین خرید دام کشور با خرید ۴۲ هزار راس نیز مربوط به این استان است.
وی ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت کافی و مناسب مانند سردخانه و کشتارگاه‌ در استان سمنان، دام‌های مباشرتی خریداری و به استان‌های دیگر برای کشتار و نگهداری در سردخانه ارسال شد و این اقدامات زمان‌بر دلیل تاخیر در گزارش‌ها و پرداخت مطالبات دامداران است.

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان بیان کرد: بیشترین خرید دام به منظور رفاه حال و حمایت از دامداران استان سمنان انجام شده است.
وی یادآور شد: درخواست برخی دامداران برای دریافت وجه نقد به جای تهاتر با نهاده دامی مغایر قرارداد اولیه از دیگر دلایلی  بود که موجب تاخیر در پرداخت مطالبات شد.
وی بیان کرد: خرید دام سبک و سنگین در استان سمنان به وسیله هشت مباشر در شهرستان‌ها انجام می‌شود و اکنون مطالبات دامداران به صورت تهاتر نهاده در اختیار مباشران قرار گرفت تا مباشران تبدیل نهاده دامی به وجه نقد، مطالبات را پرداخت کنند.

فروش نهاده دامی مدت‌دار به دامداران استان سمنان

مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: نهاده دامی مدت دار به صورت چهار ماهه در اختیار دامداران این استان قرار می‌گیرد.
مونسان افزود: نهاده دامی به ازای هر راس بره ۴۷ کیلوگرم به صورت چهار ماهه به تمام دامداران استان فروخته می‌شود.
وی با بیان اینکه بعد از گذشت مدت چهار ماه از زمان خرید نهاده دامی، دامداران می‌توانند دام را به صورت گرم عرضه و یا صادر کنند، افزود: امور پشتیبانی دام سازمان جهادکشاورزی نیز این آمادگی را دارد تا دام را از دامداران خریداری کند.
مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت تصریح کرد: جو و ذرت با قیمت ۱۲ هزار و ۱۱۰ تومان و سویا با قیمت ۱۷ هزار و ۱۱۰ تومان به دامداران فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *