سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل: گلخانه‌داران و مرغداران سوخت جایگزین تهیه کنند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور

سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با صدور اطلاعیه‌ای از گلخانه‌داران و مرغداران استان خواست تا برای جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از افت فشار و قطعی گاز، نسبت به تهیه سوخت دوم و جایگزین اقدام کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در این اطلاعیه که در اجرای مصوبات کارگروه هماهنگی تأمین پایدار سوخت زمستانی استان اردبیل صادر شده، از گلخانه‌داران و مرغداران استان خواسته شده است که جهت معرفی به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان برای دریافت سوخت دوم، با در دست داشتن آخرین قبض صادر شده توسط شرکت گاز استان به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان تابعه مراجعه کنند.

در پی بارش سنگین برف، یخبندان و افت دمای هوا در استان اردبیل، مصرف گاز در سطح این استان سردسیری به شدت افزایش یافته و احتمال قطعی گاز به علت افت فشار شبکه و بالا رفتن میزان مصرف بالاست.

دمای هوا طی یک هفته گذشته در همه شهرستان‌های استان اردبیل زیر صفر بوده و بین یک تا ۲۳ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

یخبندان و افت دما موجب افزایش مصرف سوخت در واحدهای گلخانه‌ای و مرغداری‌ها نیز شده و همین امر ضرورت تهیه سوخت دوم و جایگزین گاز توسط این واحدها را دو چندان کرده است.

هم‌اکنون ۲۳ واحد گلخانه‌ ای در سطح استان اردبیل با ۱۲۰ هکتار مساحت در حال بهره‌برداری است و بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، در هر ساعت بالغ بر ۲۰ هزار متر مکعب گاز مصرف می‌کنند.

استان اردبیل ۴۸۰ واحد پرورش طیور شامل مرغداری گوشتی، مادر گوشتی، تخمگذار و بوقلمون به ظرفیت تولید ۱۰ میلیون و ۶۵۱ هزار قطعه در هر دوره پرورشی دارد و بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان، در فصول سرد سال به ازای هر قطعه مرغ گوشتی و مرغ تخمگذار، یک لیتر سوخت مایع در طول دوره پرورش مورد نیاز است.

بر این اساس، در هر دوره پرورش طیور در استان اردبیل شامل ۴۵ روز، حدود ۱۰ میلیون لیتر سوخت مایع نیاز است که بخشی از آن به شکل سوخت مایع شامل گازوئیل، مازوت و نفت سفید و بخشی نیز به شکل سوخت گاز تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *