خرید و صدور دام پرواری دامداران ایلام ممنوع شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل پیشتیبانی امور دام ایلام گفت: به منظور متعادل سازی قیمت گوشت قرمز در استان، خرید و صدور دام پرواری متوقف شده است.

مجتبی شیرخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز برای مصرف کنندگان طی روزهای اخیر، خرید دام پرواری از دامداران استان متوقف شده است.

وی افزود: هدف از خرید و صادرات دام حذفی، مازاد یا پرواری حمایت از دامداران است که بخشی از دام غیرمولد خود را به فروش برسانند تا با این اقدام از دامدار حمایت و قیمت گوشت قرمز نیز متعادل شود.

مدیرکل پیشتیبانی امور دام ایلام ادامه داد: اما در روزهای اخیر باتوجه به افزایش ناگهانی قیمت گوشت قرمز، خرید و صادارات دام پرواری به خارج استان متوقف شده تا این احشام بعد از ذبح در کشتارگاه روانه بازار مصرف داخل استان شوند.

شیرخانی یادآور شد: تاکنون ۴۵ تن بره پرواری و سه هزار و ۳۱ راس دام حذفی از دامداران استان ایلام با قیمت مصوب روز خریداری و به بازارهای هدف صادر شده است که در صورت متعادل سازی وضعیت گوشت قرمز بازار داخلی استان، خرید و صدور دام پرواری از کشاورزان از سر گرفته می شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز گفت: باتوجه به شرایط کنونی بازار گوشت قرمز و افزایش قیمت این فرآورده پروتئینی توسط صنف قصابان، برای ایجاد آرامش در بازار گوشت قرمز، گوشت دام پرواری بعد از ذبح روانه بازارهای مصرف داخل استان می شود.

علی شکری افزود: در جلسه بعدی قرارگاه امنیت غذایی استان، به وضعیت خرید و عرضه گوشت قرمز دام های پرواری پرداخته و در این زمینه با هدف تعدیل در عرضه و قیمت گوشت قرمز تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: اما خرید دام حذفی از دامداران کماکان ادامه دارد و دامداران در صورت تمایل امکان فروش دام های حذفی به قیمت مصوب روز را دارند.

افزون بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۴۰۰ هزار راس دام سنگین در استان ایلام وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *