بیش از ۲۴ هزار تُن گوشت مرغ امسال در کردستان مصرف شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور خبر های عمومی

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۲۴ هزار تن گوشت مرغ با نظارت مسوولان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی کشتار و روانه بازار مصرف استان شد.

به گزارش ایرنا، ناصر مخدوم روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مقدار معادل ۱۲ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۰۱ قطعه مرغ بود که در هفت کشتارگاه طیور استان کشتار و با نظارت بازرسان اداره کل دامپزشکی کردستان در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بازرسان طی ۶ ماهه اول امسال و در بازرسی ها، ۲۰۰ هزار و ۹۹۸ قطعه مرغ به وزن ۳۵۵ هزار و ۵۵۴ کیلو گرم را به دلایل عفونی و غیر قابل مصرف بودن، حذف کردند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان یادآور شد: با توجه به اهمیت و ضرورت نظارت های بهداشتی، بنا به سیاست های سازمان متبوع مبنی بر حفظ سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده های خام دامی، بر اساس دستورالعمل های جاری، کارشناسانی را به صورت مقیم در کشتارگاه های دام و طیور به کار گرفته که تمام مراحل قبل، حین و بعد از کشتار را نظارت مستقل کرده تا محصول خروجی با استاندارد های بهداشتی سازمان دامپزشکی کاملاً منطبق باشد.

مخدوم تاکید کرد: این اداره کل، با جدیت موضوع نظارت بر کشتار کشتارگاه های مرغ را دنبال کرده و در بحث سلامتی مردم با کسی مماشات نمی کند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *