آغاز عرضه مرغ منجمد به فروشگاه‌های پروتئینی در قالب سامانه “ستکاوا” از فردا

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور خبر های عمومی مهم ترین خبر ها

رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی از راه‌اندازی سامانه ستکاوا برای عرضه عمده مرغ منجمد از فردا و مرغ گرم از هفته آینده توسط تامین کنندگان و تولید کنندگان با قیمت مصوب در فروشگاه‌های پروتئینی و زنجیره‌ای و میادین تره‌بار به منظور تنظیم بازار در استان تهران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «کمال ربانی‌زاده» افزود: از فردا (سه‌شنبه) مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلو ۴۰ هزار تومان توسط عرضه‌کننده اصلی در سامانه ستکاوا یا سامانه توزیع هوشمند محصولات کشاورزی عرضه و فروشگاه‌های پروتئینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های میادین میوه‌وتره‌بار عضو این سامانه در تهران می‌توانند خرید خود را انجام دهند.

 رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی اظهار داشت: مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد و مرغ گرم نیز با قیمت مصوب سازمان تعزیرات در این سامانه عرضه خواهد شد.

ربانی‌زاده تصریح کرد: این اقدام به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت و حذف واسطه‌های زاید صورت می‌گیرد و تمام مراحل تامین، تولید، توزیع تا مصرف کننده هر لحظه از طریق سامانه ستکاوا رصد و پایش می‌شود.

وی با بیان این که تاکنون نام نزدیک به ۴ هزار فروشگاه پروتئینی در استان تهران را فهرست کرده‌ایم، گفت: از این تعداد بیش از یک هزار فروشگاه پروتئینی سطح شهر و همچنین تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های میادین میوه و تره‌بار مشخصاتشان کامل و صحه‌گذاری و در سامانه ستکاوا ثبت شده که می‌توانند از طریق این سامانه درخواست خرید مرغ منجمد و مرغ گرم دهند.

رییس قرارگاه رصدخانه کشاورزی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ منجمد را به طور عمده و به میزان نیاز و کشش بازار از طریق سامانه ستکاوا عرضه می‌کند.

وی تصریح کرد: به مرور زمان عرضه عمده سایر محصولات اساسی مانند برنج، شکر و روغن نیز از طریق سامانه ستکاوا صورت می‌گیرد.

ربانی‌زاده گفت: سایر فروشگاه‌های پروتئینی و یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز می‌توانند برای عضویت به ادمین این سامانه درخواست و مشخصات کامل خود را ارایه دهند و به طور حتم از فازهای بعدی عرضه عمده مرغ منجمد و گرم به فروشگاه‌های پروتئینی و زنجیره‌ای در سایر استان‌های کشور اجرا می‌شود.

بنابراین گزارش، فروشگاه‌های پروتئینی و زنجیره‌ای متقاضی برای عضویت و ثبت‌نام در سامانه ستکاوا می‌توانند به آدرس setkava.com و یا setkava.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *