60 هزار راس دام عشایر مانه و سملقان خراسان شمالی واکسینه شدند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی گفت: ۶۰ هزار راس دام عشایر این شهرستان پیش از کوچ پاییزه به استان گلستان علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

محمدرضا سروناز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عشایر شهرستان خود را برای کوچ پاییزه آماده می کنند و واکسیناسیون دام را در اولویت قرار می دهند و تمامی این خدمات به صورت رایگان توسط اداره کل دامپزشکی انجام می شود.

وی افزود: ۶۰ هزار راس دام عشایر این شهرستان که اواسط آبان ماه به استان گلستان کوچ می کنند علیه بیماری هایی از قبیل شاربن، تب برفکی، بروسلوز و پی. پی. آر مایه کوبی شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: واکسیناسیون دام عشایر در سال طی ۲ نوبت و پیش از کوچ بهاره و پاییزه انجام می شود.

توزیع رایگان مکمل دامی 

سروناز با بیان اینکه تمامی خدمات دامپزشکی برای عشایر رایگان است گفت: سمپاشی دام های عشایر از دیگر خدمات رایگان است که در این زمینه امسال ۲۰۰ لیتر سَم میان این دامداران توزیع شد.

وی با اشاره به اثرات خشکسالی در وضعیت جسمانی دام عشایر گفت: توزیع یک تن مکمل دامی میان دامداران عشایر در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۷۰ پاکت ۱۰ کیلوگرمی توزیع شده است و ۳۰ پاکت هم به نوبت در اختیار عشایر قرار می گیرد.

سرپرست شبکه دامپزشکی مانه و سملقان گفت:خوشبختانه امسال هیچ کانون بیماری های دارای اولویت و حساس در دام عشایر شهرستان مشاهده و گزارش نشده است که این امر در نتیجه انجام به موقع واکسیناسیون و مراقبت ها حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ قلاده سگ گله عشایری شهرستان علیه بیماری هاری هم از دیگر اقدامات برای این دامداران است.

عشایر شهرستان مانه و سملقان ۱۰۰ هزار راس دام دارند که ۶۰ هزار راس آماده کوچ به استان گلستان هستند و ۴۰ هزار راس دام هم در داخل استان کوچ روی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *