۶۰۰ هزار راس دام در گچساران مایه کوبی شد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

سرپرست اداره دامپزشکی گچساران گفت: گروه های دامپزشکی این شهرستان ۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین را امسال برای مقابله با بیماری ها واکسن زده اند.

مهدی گرجی زاده روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره بر کشتار  دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرستان  با هدف ایمن‌سازی جمعیت دامی، پیشگیری از بروز بیماری و کاهش قابل توجه میزان تلفات و خسارات این بیماری دامی بازرسی و نظارت دارد.

وی  بیان کرد: یک میلیون و ۷۵۰ هزار قطعه طیور صنعتی و بومی امسال در این شهرستان برای مقابله با انواع بیماری‌ها واکسینه شده است.

گرجی زاده اظهار داشت: پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مواد پروتئینی خام و غیربهداشتی از ابتدای امسال تاکنون از فروشگاه‌های این شهرستان کشف و ضبط گردید.

سرپرست اداره دامپزشکی گچساران اظهار داشت: ۱۱ هزار مورد بازرسی نیز از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی این شهرستان در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ مورد آزمایش امسال بر روی فرآورده‌های خام دامی این شهرستان انجام گرفته است.

سرپرست اداره دامپزشکی گچساران ابراز کرد: ۱۸۵ هزار متر مربع جایگاه دام امسال در گچساران سمپاشی شد.

وی افزود: کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از مهمترین وظایف حرفه دامپزشکی است که اقدامات لازم در این زمینه در قالب واکسیناسیون دام‌های هر منطقه علیه این بیماری‌ها انجام می‌شود.

شهرستان گچساران سالانه ۶ هزار تن محصولات دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

شهر ۱۰۰ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت‌خیز گچساران در ۱۵۷ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *