۴۹ درصد پُست‌های دامپزشکی اصفهان بلاتصدی است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: هم‌اکنون ۴۹ درصد پُست‌های دامپزشکی این استان بلاتصدی است که در خدمت رسانی به جامعه موثر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر شهرام موحدی روز چهارشنبه بمناسبت هفته گرامیداشت دامپزشکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۴۴۴ پست سازمانی ۲۲۰ پست بلاتصدی است.

وی ادامه داد: کمبود نیروی انسانی در بخش های سرایداری، خدمات و نگهبانی در دامپزشکی شهرستان‌های این استان و بویژه ۹ شهرستان آران و بیدگل، برخوار، بویین و میاندشت، تیران و کرون، خوانسار، شهرضا، گلپایگان، نجف آباد و نطنز وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه این کمبودها باید با سرعت برطرف و ترمیم شود افزود: در زمان حاضر به ازای بازنشسته شدن یک نفر از کارکنان، یک سهمیه استخدام به دامپزشکی استان داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۳ نفر معادل ۲۴ درصد از نیروهای دامپزشکی این استان از سال های ۹۶ تا ۱۴۰۰ بازنشسته شدند و تا پنج سال آینده نیز ۳۱ درصد از کارکنان بازنشسته خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان با اشاره به جایگاه ممتاز استان اصفهان در کشور افزود: این استان رتبه اول تولید شیر خام، رتبه اول تولید گوشت بوقلمون، رتبه اول تولید تخم مرغ، رتبه دوم تولید گوشت شتر مرغ، رتبه سوم تولید گوشت مرغ، رتبه سوم تولید عسل و رتبه چهارم تولید گوشت قرمز کشور را دارد.    

وی اظهار داشت: دامپزشکی در خط مقدم جبهه پیشگیری از بیماری های واگیر دامی و مشترک بین انسان و دام قرار دارد و در یک سال گذشته ۱۷ میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این استان تزریق شده است.

موحدی گفت: واکسیناسیون ۳۲ هزار و ۱۳۶ قلاده سگ صاحبدار در یک سال گذشته علیه بیماری مهلک و کشنده هاری در استان اصفهان انجام شده است.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۳۰ نفر از نیروهای اکیپ مبارزه با بیماری های دامی دامپزشکی استان بر اثر حمله سگ هنگام عملیات واکسیناسیون هاری مجروح می شوند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۸۶۲ میلیون دُز واکسن طیور در یک سال گذشته در استان انجام شده است بیان کرد:بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ۴۶ ماه گذشته در استان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به صدور ۲ هزار و ۹۴۵ گواهی صادرات برای محموله های صادراتی دامپزشکی استان در یکسال گذشته خاطرنشان کرد: ۳۴ میلیون دلار انواع فرآورده های خام دامی به ۳۳ کشور دنیا در این مدت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال افزایش ۱۵ درصدی پیدا کرده است.  

موحدی ادامه داد: شیر خشک، خامه استریل، پودر گوشت، خامه پاستوریزه، آلایش خوراکی مرغ و کره بعنوان ارز آور ترین محموله های صادراتی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان محسوب می شوند.

وی افزود: دامپزشکی استان اصفهان بر ارسال ۷۱۹ تن فرآورده خام دامی از جمله گوشت قرمز تازه و منجمد، مرغ تازه و منجمد و تخم مرغ به مقصد موکب های اربعین هم نظارت بهداشتی و قرنطینه ای اعمال کرد و ۲۹ گواهی صادراتی به وزن تقریبی ۴۱۳ تن صادر شده و ۹۳ فقره گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای به استان های مرزی مشترک با عراق به وزن تقریبی ۳۰۶ تن صادر شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به عملکرد این اداره کل در زمینه طرح تشدید و کنترل نظارت های بهداشتی در این استان افزود: ۵۹ هزار نفر ساعت بازرسی توسط اکیپ های ثابت و سیار از مراکز و ناوگان حمل و نقل فرآورده های خام دامی، حذف بیش از ۴۹ هزار و ۲۴۰ کیلو گرم فرآورده غیر قابل مصرف از تولید تا عرضه و پلمب ۳۳ واحد صنفی متخلف و ارجاع ۸۴ پرونده تخلف به مراجع قضایی از مهمترین اقدامات دامپزشکی در استان اصفهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *