پنج هزار راس دام ایلام برای صادرات در قرنطینه هستند

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: پنج هزار راس دام هم اکنون در قرنطینه قرار دارند که ظرف چند ماه آینده از استان به کشور کویت و یا کشورهای همجوار صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد یاسمی روز یکشنبه در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان ایلام افزود: اقدامات خوبی در راستای کاهش قاچاق دام در استان با همکاری دستگاه های اجرایی و نظارتی در استان انجام شده است.

وی گفت: تمهیدات لازم با حضور امور عشایری استان های همجوار در راستای کنترل ورودی و خروجی عشایر کوچرو در استان و ایام قشلاق صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایری ایلام ادامه داد: صدور کارت شناسایی برای عشایر و شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی دام ها در استان از جمله این اقدامات بوده است

یاسمی بیان کرد: تا کنون ۴۰ هزار راس از میزان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام استان پلاک کوبی شده و خرید دام مازاد بر نیاز عشایر به قیمت روز یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای مقابله با قاچاق دام بودن است.

وی اضافه کرد: توزیع نهاده های دامی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کمک به عشایر و مقابله با قاچاق دام بودن است.

مدیر کل امور عشایری ایلام تاکید کرد: ۶ هزار تن نهاده های دامی از ابتدای سال جاری تا کنون بین عشایر استان توزیع شده است.

یاسمی افزود: جو در بازار کیلویی ۱۲ هزار تومان و کنسانتره ۱۳ هزار تومان است که با حمایت دولت این نهاده ها به قیمت هشت تا ۹ هزار تومان توزیع شده است.

یاسمی با بیان اینکه از خروج کاه و کلش از استان جلوگیری شده است، گفت: ۱۰۰ هزار راس دام با همکاری دستگاه های مرتبط با کنترل های بهداشتی سازمان دامپزشکی و منابع طبیعی به استان‌های دیگر در راستای استفاده از ظرفیت مراتع سایر استان ها منتقل شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *