واکسیناسیون یک‌میلیون نوبت انواع دام سبک و سنگین در شهرستان نهاوند 

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند گفت: یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نوبت انواع دام سبک و سنگین در شهرستان نهاوند در برابر بیماری‌های واگیردار واکسینه شدند.

میثم قیاسی در تشریح این خبر، اظهار کرد: طی یک سال گذشته به منظور کنترل و مبارزه با بیماری‌های واگیر دار یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نوبت انواع دام سبک و سنگین در شهرستان نهاوند در برابر این بیماری‌ها واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: مهمترین بیماری‌های واگیردار دام شامل تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین، شاربن، آبله و هاری هستند که برخی از آن‌ها به صورت بیماری مشترک انسان و حیوان از دام به انسان قابل انتقال‌اند.

قیاسی ادامه داد: کار واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان نهاوند طبق برنامه زمان‌بندی در طول سال در سطح روستاها و مناطق عشایری از سوی کارشناسان و بخش خصوصی زیر نظر این اداره انجام می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند با بیان اینکه اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند اقدامات پیشگیرانه از بیماری‌ها را به خوبی انجام می‌دهد، افزود: اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای، انجام به‌موقع اطلاع‌رسانی در این خصوص به واحدها و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌ها از اقدامات مهم این مجموعه است. 

وی با بیان اینکه نظارت بر کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور در سطح شهرستان از دیگر اقدامات این اداره است که در راستای وظایف ذاتی به اجرا گذاشته می‌شود، اضافه کرد: در بخش نظارت بر عرضه مواد خام دامی، سردخانه‌های نگهداری فروآرده‌های گوشتی، مراکز جمع‌آوری شیر، کارخانجات لبنی، رستوران‌ها، قصابی‌ها و مرغ‌فروشی‌ها به صورت مستمر مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرد.

قیاسی در خاتمه تاکید کرد: طی یک سال گذشته هشت‌هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از این مراکز در شهرستان  به عمل آمده به طوری که بیش از ۱۰ تن گوشت سفید، قرمز و سایر فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و معدوم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *