مهم ترین روش‌‎ پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی دامی چیست؟

اخبار داخلی اخبار علمی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان اظهار کرد: یکی از مؤثرترین روش‌‎های پیشگیری از بیماری آنتروتوکسمی واکسیناسیون دام‌هاست.

محسن آهنی روز یکشنبه ۱ آبان در خصوص ابتلای دام دامداران به بیماری آنتروتوکسمی با توجه به تغییر فصل هشدار داد و گفت: بیماری آنتروتوکسمی همزمان با تغییر فصل و تغییر جیره غذایی بروز می‌کند لذا به منظور پیشگیری از بروز بیماری در دام‌ها و جلوگیری از تلف شدن آنها، دامداران و عشایر باید در تغذیه و جیره دام ها مدیریت داشته باشند تا دام‌ها بر اثر پرخوری تلف نشوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه واکسن آنتروتوکسمی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری در مراکز مایه کوبی دامپزشکی شهرستان موجود است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری  ۲۹ هزار  و ۴۰۴ راس از دام‌های سبک شهرستان توسط اکیپ‌های مایه کوبی بخش خصوصی دامپزشکی و اکسینه شده‌اند.

آهنی با بیان اینکه معمولا این بیماری، منجر به مرگ دام می‌شود، افزود: دامداران قبل از جابجایی دام نسبت به واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری آنتروتوکسمی اقدام کنند.

وی یادآور شد: با اجتناب از تغییر سریع جیره غذایی حیوانات، جلوگیری از پرخوری حیوانات و واکسیناسیون دام‌ها می‌توان از بروز بیماری آنتروتوکسمی جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *