مشکلات کشور با حضور جوانان و کار جهادی حل می‌شود

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور دسته بندی نشده

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی با اشاره به احیای جهاد دامپزشکی در این سازمان با هدف خدمات رسانی شبانه روزی به جامعه هدف، گفت: مشکلات کشور با حضور جوانان و کار جهادی حل و فصل خواهد شد و اساسا” راهبرد دولت سیزدهم، کار جهادی است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد آقامیری روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران در اهواز با تاکید بر خدمت‌رسانی به عشایر، روستاییان و ساکنان مناطق سخت گذر، افزود: قطعا” با کار جهادی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

وی گفت: در این راستا رییس جمهور دستور داد جهاد احیا شود و بلافاصله پس از این دستور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی، جهاد دامپزشکی با همکاری برخی سازمان‌ها در دامپزشکی آغاز شد تا برای کار جهادی و خدمت‌رسانی به مردم برنامه‌ریزی شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در این راستا قرارگاه محرومیت‌زدایی در سازمان دامپزشکی تاسیس و نیروها سامان‌دهی شدند و چندین اردوی جهادی در چند استان برای ارائه خدمات برپا شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر توسعه خدمت‌رسانی در همه استان‌ها، گفت: در سند تحول دامپزشکی یکی از پازل‌های تحول این سازمان اصلاح قانون سازمان دامپزشکی بود که از ۲ هفته گذشته قانون اصلاح شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، در یکی از مواد قانون این سازمان رسما” نام جهاد دامپزشکی عنوان شده است بنابراین تفکر ما این است که جهاد دامپزشکی در قانون این سازمان بگنجد، نهادینه شود و توسعه یابد و نباید با آمدن یک مدیر این تفکر باشد و با رفتن مدیر حذف شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر توسعه تفکر جهادی گفت: قطعا” با تفکر حاکم بر مجلس شورای اسلامی، این قانون تصویب می‌شود و تشکیلات بزرگی در این سازمان در راستای اهداف عالی خدمت‌رسانی به قشرهای آسیب‌پذیر و به نوعی دفاع از سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه بهداشت یا توسعه اقتصاد دامپزشکی را خواهیم داشت.

آقامیری افزود: به دنبال این هستیم دانشجویان دانشکده‌های دامپزشکی به سمت کار و اردوی جهادی هدایت شوند و به منظور ترغیب بیشتر جهادگران حوزه دامپزشکی برای کمک به هم نوع خود، امتیازاتی از جمله دریافت انواع پروانه پیش‌بینی شده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک انسان و دام، بیان کرد: مهم‌ترین ماموریت سازمان دامپزشکی پیشگیری، کنترل، مبارزه و ریشه‌کنی انواع بیماری طیور، آبزیان، دام و به ویژه بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود:به نوعی نیروهای این سازمان برای ارتقا بهداشت عمومی جامعه و مبارزه با بیماری‌هایی که مخاطراتی برای زندگی انسان دارند، خدمت می‌کنند بنابراین همکاران ما سربازان گمنام در خط مقدم مبارزه با انواع بیماری‌ها هستند.

وی بیان کرد: در حوزه پیشگیری، واکسیناسیون و ترویج آموزش دامداران، عشایر و روستاییان جزو برنامه‌های کاری است و با افزایش اطلاعات دامداران برای پیشگیری از بیماری، زحمت نیروها کم هم خواهد شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه برنامه و هدف‌گذاری این است که در مدت ۲ سال آینده پنج بیماری شایع دامی در کشور مهار و پاکسازی شوند، عنوان کرد: تب برفکی، آبله، شاربن، PPR  (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) و هاری بیماری‌هایی هستند که برای مهار آنان‌ برنامه‌ریزی شده است.

به گفته وی، با رسیدن به اهداف پیش‌بینی شده، در واقع همزمان در ۲ جبهه امنیت غذایی و ارتقای سطح بهداشت جامعه و اقتصادی کشور می‌جنگیم و پیروز می‌شویم.

دکترمصطفی کنارکوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز هدف از اجرای مانور ملی محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم و سخت گذر و عشایری استان خوزستان را ارائه خدمات در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته ، بالا بردن سطح کیفیت امنیت غذایی و بهداشت عمومی ، پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و واگیردار دامی، آموزش و ترویج عشایر استان ، پایش و مراقبت از بیماری های دامی به همراه ویزیت رایگان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه  ۵۴ اکیپ ۵ نفره از امروز (۱۷ آبان ۱۴۰۱) خدمات رسانی را آغاز و تا سه روز ادامه دارد گفت:ماهیت کار دامپزشکی پدافندی است در همین راستا ۱۰ رزمایش جهاد تخصصی با همکاری بسیج عشایر صورت گرفته و با همکاری ۲۸ گروه جهادی خدمات را در نقاط هدف به منصه ظهور رساندیم.

کنارکوهی افزود:امنیت اقتصادی پایه و اساس امنیت بهداشتی است و در نهایت تولیدات دامی منجر به ثروت و مصرف جامعه انسانی می شود .

وی به سابقه همکاری سپاه پاسداران با اداره کل دامپزشکی استان نیز اشاره کرد و گفت: در مقاطع مختلف مانند ایمن سازی طیور، واکسیناسیون مقطعی وبومی در منطقه، همه گیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، سپاه همواره در کنار دامپزشکی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *