ماهانه یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم کرم میل ورم در باشت تولید می شود

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

فرماندار باشت گفت: ماهانه بطور میانگین یکهزار و ۵۰۰ کیلوگرم کرم میل ورم برای تهیه خوراک ماهی و طیور در این شهرستان تولید می شود.

نادر گرامی روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی باشت  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک واحد پرورش کرم میل ورم  نیمه صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار جعبه در هر دوره در این شهرستان فعالیت دارد.

وی بیان کرد: این واحد تولیدی ماهانه به طور میانگین یکهزارو ۵۰۰ تا سه هزار کیلوگرم کرم میل ورم تولید می کند.

گرامی ظرفیت هر دوره پرورش این واحد را ماهانه ۲ هزار جعبه عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای توسعه این واحد تولیدی نیاز به اعتبارات است.

وی ابراز کرد: تولید این محصول افزون بر اشتغالزایی زمینه تهیه خوراک ماهی و طیور به عنوان یکی از مهمترین محصولات تولیدی استان را فراهم می کند.

۴۰ میلیارد برای تکمیل مجتمع گلخانه ای فدک سرابیز باشت نیاز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰میلیارد ریال از اعتبارات دولتی ملی و استانی برای ایجاد زیرساخت شهرک گلخانه‌ای فدک سرابیز شهرستان باشت تاکنون هزینه شده است.

سید علی معتمدی پور ابراز کرد: هم اکنون شهرک گلخانه ای  فدک سرابیز باشت با مساحتی بیش از ۳۴ هکتار در دست اجراست.

 وی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح در ایجاد اشتغالزایی نقش مهمی دارد تصریح کرد: شهرک گلخانه ای در سطح شهرستان باشت مجهز به سیستم آبیاری نوین می شود.

معتمدی پور با بیان اینکه در این طرح  ۴۳  واحد گلخانه ای احداث می شود گفت: افراد متقاضی به صورت مستقیم به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل این طرح اقتصادی بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است گفت: آب،برق،جاده و سایر زیرساخت های موردنیاز این مجتمع های گلخانه ای در حال اجراست و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا نیمه نخست سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

معتمدی پور تصریح کرد: این مجتمع گلخانه ای بزرگ با هدف ایجاد اشتغال به میزان ۱۹۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون مجتمع گلخانه ای پنج هزار متری بلوط باشت با اعتباری بیش از  ۶۴ میلیارد ریال در این مجتمع راه اندازی شده است.
معتمدی پور اظهار داشت: مجتمع گلخانه ای بلوط باشت در زمینی به مساحت ۱۱ هزارو ۴۵ متر مربع ساخته شده که با بهره برداری این طرح اقتصادی بیش از ۱۷ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم به اشتغال مشغول شده اند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *