قیمت مرغ منجمد ۵۰ هزار تومان شد/ تصمیمات جدیدی برای خرید مرغ در راه است

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های طیور مهم ترین خبر ها

معاون امور دام و طیور وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه قیمت مرغ منجمد را افزایش داده‌ایم تا تقاضا به مرغ گرم هدایت شود، گفت: ظرف یکی دو روز آینده تصمیماتی در رابطه با خرید مرغ مازاد گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسین دماوندی‌نژاد با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: مجوز واردات هیچ مرغی از سال گذشته صادر نشده و به دلیل اینکه در سال گذشته شرایط عرضه مرغ بسیار نابسامان بود و به هر حال در جهت تنظیم بازار دولت موظف بود که مقادیر کمبود مرغ را با واردات تامین کند این مجوز سال گذشته صادر شد و البته عدد آن هم اصلاح شد.

وی ادامه داد: رویکرد ما تولیدات داخلی بود و برهمین مبنا هم مجوز صادرات توسط وزارت جهادکشاورزی داده نشد یا مجوزهایی که داده شد کنسل شد.

 معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی در خصوص مرغ‌های منجمد در بازار نیز گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای ماه‌های پیش مقادیری مرغ دریافت کردند و در سردخانه‌ها موجود است و به صورت محدود عرضه می شود. همچنین قیمت مرغ منجمد را اصلاح کردیم و  افزایش دادیم که تقاضا به مرغ گرم هدایت شود. بنابراین هم عرضه این مرغ  را محدود کردیم و هم قیمت آن را به ۵۰ هزارتومان افزایش دادیم.  

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت تولید جوجه یکروزه نیز اشاره کرد و گفت: برای آبان‌ماه ۱۰۹ میلیون جوجه ریزی صورت گرفته و از حدود ۱۹۰ روزی که از اجرای طرح اصلاح ساختار اقتصادی در زیر بخش دام  و طیور می‌گذرد با رویکرد جدیدی مواجه شده‌ایم. عبور از فضای ارز ترجیحی به نیمایی، ‌ مبنای تولید، تقاضا برای محصولات صنعت طیور مدل‌های جدیدی را می طلبد که به سرعت این اصلاحات لازم را انجام دادیم. همچنین در ارتباط با تولید جوجه مکانیزم های کنترلی نیز اعمال شده است.

دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت  از سویه مرغ آرین حمایت می‌کند، گفت: بر همین اساس خرید مرغ آرین را در دستور کار داریم. برای سایر سویه‌ها نیز وزارت جهاد پیگیری‌های لازم را انجام داده است. در ستاد تنظیم بازار این موضوع مطرح شده و امیدواریم مصوبه لازم را اخذ کنیم و برای سایر سویه‌ها نیز این خرید اتفاق بیفتد.

وی عنوان کرد: به تولیدکنندگان و زنجیره‌های بزرگ گوشت اجازه دادیم که گوشت مرغ تولیدی را ذخیره کنند، زیرا از ما درخواست  کرده بودند که اجازه ذخیره‌سازی را به آنها بدهیم تا پایان سال بتوانند  آن را عرضه کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی در ادامه گفت:ظرف یکی دو روز آینده تصمیمات جدیدی در ارتباط با جمع آوری سایر سویه‌ها مرغ تولیدی گرفته خواهد شد و پیگیر آن هستیم که محقق شود.

دماوندی نژاد افزود:برای جوجه یکروزه و تخم مرغ نطفه دار، سویه آرین بدون هیچ منعی صادرات آزاد است. در ارتباط با سایر سویه‌ها هم منعی نداریم اما به علت قیمت تمام شده که در کشور ما بالاتر است امکان صادرات برای همه فراهم نیست.

وی در پایان گفت:سیاست‌های حمایتی ما دوجانبه و در جهت حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. قطعا با جمع آوری مرغ مازاد قیمت مرغ افزایش پیدا نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *