ساداتی نژاد: همه اختیارات وزیر جهاد کشاورزی به استاندار مازندران تفویض شد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

وزیر جهاد کشاورزی، مازندران را لنگرگاه امنیت ملی غذایی توصیف کرد و گفت که همه اختیاراتم را به استاندار این خطه تفویض می کنم و از این پس طرح تصمیم گیری ملی را از کشاورزی مازندران به تهران ارجاع ندهید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی مازندران با اظهار این که حکمرانی غذایی جنوب غرب آسیا را باید بگیریم، افزود: تاکید می کنم این کرسی برای ایران است.

وی ادامه داد: من از این جا به تولید کنندگان مرغ مازندران درود می‌فرستم؛ تولیدکنندگان دام و طیور مازندران به رغم مشکلات زیاد همچنان ایستاده و شرافتمندانه پای سفره مردم ایستاده اند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که محصولات آب بر را باید وارد کنیم، در عین حل گفت: اما حمایت های تولید داخل را نیز داریم.

ساداتی نژاد به نگرانی باغداران اشاره و بیان کرد: در این خصوص با هدف افزایش صادرات تخفیف ۵۰ درصدی در تعهد ارزی صادرات مرکبات برای چهار ماه از اول مهر ماه را داریم.

وی ادامه داد: مشکلی به لحاظ سلامت صادرات کیوی وجود ندارد و کشور هند این موضوع را با کار کارشناسی حفظ نباتات حل و فصل کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد یارانه حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی بیان کرد:  یارانه حمل و نقل هوایی را ۲۰ میلیارد تومان در اختیار داریم اما با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه آن را به مراتب بیشتر خواهیم کرد.

ساداتی نژاد افزود: در مقوله برنج و خرید در ارقام پرمحصول نیز فکری اساسی می کنیم؛ همچنین صادرات برنج را بررسی می کنیم.

وی نسبت به اهمیت فعالیت تشکل های کشاورزی  یکپارچه اشاره کرد و توضیح  داد: موضوعات کشاورزی از سوی چندین تشکل و اتحادیه کشاورزی  مطرح می‌شود که گم کننده است.

وزیر جهاد کشاورزی، زنجیره سازی تولیدات کشاورزی با حذف یارانه را یک فرصت دانست و گفت: این زنجیره غذا را ارزان می کند.

ساداتی نژاد، تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را مهم دانست و نبود کارخانه تجهیزات سازی کشاورزی در مازندران را  یک نقص توصیف کرد. 

وی ضمن قدردانی از فعالان کشاورزی مازندران بیان کرد: مسایل و مشکلات و درخواست های فعالان بخش کشاورزی مازندران دقیق و درست است و وزارت جهاد کشاورزی موظف به حل این مسایل است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کوتاهی بانک کشاورزی با هدف مردمی سازی در پرداخت تسهیلات اصلا پذیرفته نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *