رتبه اول سمنان در تنوع تولید داروی دامی کشور/ کمبود داروی دامی نداریم

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر تولید دارو و تنوع داروی دامی رتبه نخست کشور را دارد.

دکتر حمیدرضا حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان سمنان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های داروی دامی در کشور شناخته شده و بخش مهمی از نیاز دارویی کشور در بخش دامی را تامین می‌کند.
وی از صادرات داروهای دامی این استان به ۲۷ استان دیگر کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه به دلیل وجود شرکت‌های پخش استانی دارو، این استان در تامین اقلام دارویی مورد نیاز دامداران و فعالان تولید طیور هیچ مشکلی ندارد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با کمبود اقلام دارویی در برخی مناطق کشور گفت: با توجه به تعدد کارخانه های تولید داروی دامی در استان، این مشکل در استان وجود ندارد.
وی از فعالیت بیش از ۳۰ داروخانه دامی در استان خبر داد و افزود: نه تنها در شهرهای استان بلکه در برخی مراکز دهستان‌های استان نیز داروخانه های دامی فعالیت داشته و داروی دامی مورد نیاز کشاورزان و دامداران را تامین می‌کنند. ضمن اینکه شرکت های پخش دارویی نیز در سطح استان فعالیت دارند.
دکتر حسینی از وجود ۱۴ کارخانه تولید داروی مکمل، و چهار کارخانه بزرگ فعال در حوزه تولید داروی دامی در این استان خبر داد و گفت: تنها یکی از کارخانه های تولید داروی استان، به تنهایی حدود نیمی از داروی مورد نیاز کشور در حوزه دام و طیور را تولید می‌کند.
وی ادامه داد: این کارخانه ها انواع اقلام دارویی از جمله انواع داروهای آنتی بیوتیکی، داروهای پودری، محلول، مکمل‌ها، انواع واکسن‌ها، پماد پستانی و…را تولید و روانه بازار می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص گلایه دامداران و کشاورزان از افزایش قیمت داروهای دامی نیز اظهار کرد: متاسفانه بخش عمده مواد اولیه این کارخانه ها از خارج وارد می شود و لذا با حذف ارز ترجیحی قیمت این نوع داروها نیز افزایش یافت.
وی از نظارت جدی این اداره کل بر مراکز عرضه خبر داد و افزود: همکاران ما به طور جدی بر بازار نظارت دارند و با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی برخورد خواهند کرد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه هیچ داروخانه ای نمی تواند قیمت داروهای دامی را غیرقانونی افزایش دهد گفت: قیمت‌ها باید بر اساس قیمت‌های مصوب باشد و لذا دامپزشکی استان با هرگونه تخلف احتمالی برخورد می‌کند.
دکتر حسینی ضمن تاکید بر برخورد با هر گونه گرانفروشی در داروخانه های کشاورزی اضافه کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه کمبودی در حوزه داروهای دام و طیور در این استان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *