دامپزشکی زنجان به دامداران خدمات رایگان ارائه می‌دهد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به مناسبت هفته دامپزشکی، طرح ارائه خدمات رایگان دامپزشکی به دامداران این استان اجرا می شود.

محمدباقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته دامپزشکی ( ۱۴ تا ۲۰ مهرماه) افزود: بر این اساس طی بازه زمانی یاد شده خدمات بهداشتی، پیشگیری و درمانی بصورت رایگان به گروه‌های هدف  ارائه می ‌شود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماریها، مبارزه با انگل های خارجی و داخلی دام ها، ویزیت دام های بیمار، ارائه برنامه های آموزشی و بهداشتی دام از جمله خدماتی است که در این مدت به دامداران روستایی استان ارائه می شود.
حاج کاظمی افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام با هدف ارتقای سطح آگاهی دامداران و ارائه‌ مشاوره به روستائیان در راستای فعالیت‌های دامپروری و یا پرورش طیور از دیگر اقدامات دامپزشکی استان زنجان در هفته دامپزشکی است.
گفتنی است هفته دامپزشکی با روز شمار، دامپزشکی سلامت غذا سفره تا مزرعه، آموزش، پژوهش و سرمایه انسانی،  امنیت غذایی، تولید دانش بنیان،اخلاق حرفه ای و حقوق حیوانات، بهداشت عمومی توسعه پایدار،خدمات و فناوری های نوین  و در نهایت دامپزشکی تشکل مردمی توسعه مناطق روستایی و عشایری نامگذاری  شده است.

وی خاطرنشان کرد : بطور یقین  فعالیت های دامپزشکی می تواند به مردم در زمینه پیشگیری از بیماری های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام خدمات رسانی تاثیر گذار باشد که در نتیجه آن صیانت از سرمایه دامی و ارتقای بهداشت عمومی جامعه تحقق خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *