دامشهر قم از مهمترین مراکز تبادل دام کشور است

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام مهم ترین خبر ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: دامشهر قم از مهمترین مراکز تبادل دام کشور است و سالانه حدود ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وارد آن می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ظرفیت استان قم برای تولید محصولات دامی و تامین امنیت غذایی مردم بسیار قابل توجه است و به‌همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی توسط بخش خصوصی در بخش فرآوری این محصولات می‌تواند درآمدزایی خوبی را برای سرمایه‌گذاران در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت محصولات غذایی مورد استفاده مردم در تعیین سیاست‌های کاری بخش کشاورزی استان، افزود: از جمله سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در دولت سیزدهم در کنار انجام اقدام‌های لازم برای گسترش حجم تولید محصولات دامی در استان، توجه به موضوع راهبردی ارتقا سلامت این محصولات و رعایت استانداردهای تعیین شده در این رابطه توسط بهره‌برداران است.

وی ادامه داد: دامداران استان در بخش‌هایی مانند تامین نقدینگی مورد نیاز برای ادامه فعالیت، تامین نهاده و مسائلی مانند آن مشکلاتی دارند و نیازمند حمایت جدی از سوی مسئولان استان هستند و در این رابطه سازمان جهاد کشاورزی قم تلاش می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای کمک به ایشان استفاده نماید. 

حاجی رضا گفت: سالانه بیش‌از ۳۴۰‌ هزار تُن محصولات دامی در این استان تولید و به بازار مصرف در داخل استان و سایر مناطق کشور عرضه می‌شود که این میزان ظرفیت تولید، لزوم توجه هرچه بیشتر به فعالان این بخش و حمایت از آنان برای توسعه کسب و کارشان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

بیش از ۱۴هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی درقم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *