خراسان رضوی ۱۷ میلیون دلار فرآورده‌ دامی طی نیمه نخست امسال صادر کرد

اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های اقتصادی خبر های دام مهم ترین خبر ها

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ارزش صادرات دامپزشکی استان طی نیمه نخست امسال ۱۷ میلیون دلار است که معادل کل صادرات سال گذشته از این استان است.

جواد اعلمی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: تولیدات دامی صادراتی خراسان رضوی بیشتر به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده‌اند.

وی با بیان این که در استان به طور معمول سالانه ۸۸ میلیون قطعه کشتار طیور انجام می‌شود اضافه کرد: نظارت بر روند تولید فرآورده های خام دامی سالانه به صورت میانگین با ۱۲۰ هزار مورد بازدید ادامه می‌یابد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: سالانه به صورت میانگین هزار و ۶۰۰ تن فرآورده خام دامی نیز ضبط و حدود ۵۵۰ تن آن نابود می شود.

اعلمی افزود:در کشتارگاهای دام خراسان رضوی نیز سالانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام کشتار می‌شود که ۲۰۰ تن از این تولیدات اجازه ورود به چرخه مصرف را نمی گیرد.

وی ادامه داد: بازرسان سازمان دامپزشکی خراسان رضوی به صورت روزانه بر کشتار دام‌ و طیور در سطح استان نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: آمار کشتار دام از اول امسال تا پایان مرداد ماه معادل یک میلیون و ۱۵ هزار و ۴۵۰ راس در استان ثبت شده که ۳۰۰ هزار و ۷۳۰ راس معادل ۲۸ درصد آن دام ماده بوده است که البته میزان آن طبیعی است.

تنها مرکز تولید واکسن پرندگان در ایران، موسسه سرم سازی رازی مشهد است

رییس موسسه سرم سازی رازی در شمال شرق کشور نیز در این نشست خبری گفت: تنها مرکز تولید واکسن پرندگان در ایران، موسسه سرم سازی رازی مشهد است.

حمید رضا فرزین افزود: موسسه سرم سازی رازی نزدیک به یک قرن است که در ایران فعالیت می‌ کند و در کشور ۶ شعبه سرم سازی رازی به صورت منطقه‌ای فعالیت می‌کنند که مشهد، قطب سرم سازی در شمال شرق کشور است.

وی ادامه داد: مجموعه سرم سازی رازی بزرگترین مجموعه از این دست در منطقه غرب آسیاست و در حال حاضر در ۲ حوزه پزشکی و دامپزشکی در کشور به صورت فعال در حال تولید است و یکی از فعالیت‌های مهم سرم سازی رازی بررسی و تحقیق درباره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات است.

رییس موسسه سرم سازی رازی در شمال شرق کشور به تعداد تولید واکسن در این واحد سرم سازی اشاره و تاکید کرد: هم اکنون در موسسه سه واکسن در حوزه دام در حال تولید است که تعهد موسسه ۱۲ میلیون دز واکسن در سال است.

فرزین به تولید واکسن گامبورو در موسسه سرم سازی رازی در مشهد اشاره و اظهار کرد: تنها مجموعه تولید کننده واکسن گامبورو در کشور سرم سازی مشهد است که در سال تعداد ۳۶۰ میلیون دز در کشور تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *