تعاون روستایی بیش از ۳۵ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی در کرمانشاه توزیع کرد

اخبار استانی اخبار داخلی جدیدترین خبر ها خبر های دام خبر های طیور مهم ترین خبر ها

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از تامین و توزیع بیش از ۳۵ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی از اول امسال تا پایان مهرماه در استان خبر داد.

«ایرج صفایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۲۶ هزار تن نهاده دامی، هشت هزار تن کود شیمیایی و بیش از یک هزار تن انواع بذور توسط شبکه تعاونی های روستایی استان، تامین و میان بهره برداران توزیع شده است.
وی در ادامه گفت: امروزه تعاونی‌های روستایی و همچنین تخصصی زیر مجموعه تعاون روستایی به عنوان یک نهاد مردمی می‌توانند نقشی موثر و کارا در توسعه اقتصادی روستاها و به تبع آن کل اقتصاد کشور داشته باشند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اهداف تشکیل تعاونی‌های روستایی، اظهار داشت: توسعه صادرات، بازاریابی، عرضه و فروش محصولات کشاورزی توسط تعاونی‌ها به جامعه هدف از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی است.

وی افزود: هدف از تشکیل شرکت‌های تعاونی روستایی ارائه خدمات قبل، حین و پس از تولید است که این امر می‌تواند جایگاه بسیار خوبی به‌منظور دستیابی به اقتصاد مقاومتی در حوزه تعاونی‌های روستایی باشد.

صفایی تأمین و توزیع نهاده‌های موردنیاز روستاییان و کشاورزان را باقیمت مناسب و شرایط بهتر یکی دیگر از وظایف تعاونی های تحت پوشش تعاون روستایی دانست و گفت: ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستاییان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمدهای پرهزینه و زمان‌بر و همچنین پرداخت نقدی هزینه کالا، دور نگه دارد.

وی ارائه به‌ موقع تولیدات روستائیان و کشاورزان به بازارهای جامعه هدف، حذف دلالان و واسطه‌ها و سودبری و منفعت بیشتر تولیدکنندگان را از دیگر مزایای ایجاد شرکت‌های تعاونی روستایی دانست و گفت: در این صورت زمینه تشویق و افزایش انگیزه روستاییان به تولید بیشتر محصولات خود، فراهم می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و نقش بسزای شبکه تعاونی‌های روستایی افزود: اگر کشاورز یا تولیدکننده بخواهد به ‌تنهایی در بخش تهیه نهاده‌ها و تولیدات خود وارد عرصه بازاریابی شده و محصولات خود را روانه بازار کند، مطمئنا درآمدش به دلیل افزایش هزینه‌ها، کاهش خواهد یافت؛ درصورتی‌که شرکت‌های تعاونی می‌توانند بازارهای مناسب و مطمئن‌تری برای فروش کالاها پیدا کنند.

فعالیت ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در این استان چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *